Piczer Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Jak rozpoznać kolizję z danym id? Jak rozpoznać kiedy objekt już nie będzie w kolizji (czyli koliduje z czymś, ale akcja wykonuje się dopiero jak się odkoliduje)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Wszystkie funkcjie collision_... zwracają ID obiektu z którym została wykryta kolizja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 27 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 A jak ich używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Jak najlepiej. Przecież w helpie masz wszystko opisane. x1 to pozycja x od której ma zacząć sprawdzać, x2 to pozycja x na której ma kończyć sprawdzać i analogicznie z y. obj to czy ma to być jakiś konkretny obiekt, jak nie masz żadnego konkretnego to wpisujesz tam all. prec zamieniasz na 1 jeżeli chcesz precyzyjne sprawdzanie kolizji, a 0 jak nie chcesz. Pod notme wstawiasz 1 jak w tych kolizjach ma nie wliczać obiektu z którego wywołujesz tą akcję. To wszystko co ci wyżej napisałem jest na samym początku rozdziału Collision Checking w helpie do Game Makera. Nie wiem, czemu w ogóle do tego helpa nie zaglądacie. Dokumentacja GMLa to jedna z najlepszych dokumentacji języka jakie czytałem. Poza GML to chyba tylko PHP ma tak dokładną i dobrze napisaną dokumentację... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się