123el Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Wiem, że znacie tutorial do fps robiony przez Overmarsa, ale nie jestem zbyt zaawansowany, dlatego się pytam czy dało by rade zrobiś potworkom życia(żeby nie gineli po jednym strzale) to co innego niż zrobić kolizje z objektem pocisku. Sory jeżeli już było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Dało by radę ale, wręcz niewyobrażalnie trudno jest ustawić zmienną której wartość zmieni się po kolizji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Na starcie poziomu: zycia = 666; Przy kolizji z pociskiem: zycia -= 1; W Step: if (zycia <= 0) then { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Taa, ale musi być jeszcze animacja śmierci, a nie od razu death XD A co do pocisku, to przecierz chyba on nie istnieje realnie. Aaa, czyli bronie w mym najnowszym fps'ie będą różniły się tylko prędkością strzałów, a nie siłą rażenia, smutno mi, ale niech i tak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Przecież możesz odjąć więcej niż 1 zycie w przykładzie dziadkakleofasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Czyli ten przykład jest dobry(fajnie), nowięc jak mam zrobić kolizje z pociskiem(głupio)? Chodzi mi oto że nie wiem jak zrobić kolizje z pociskiem. Kombinowałem na wiele sposobów, padają po jednym strzale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Być może to co napisze to zwykły offtop, ale @123el jeśli będziesz cierpliwy to za kilkanaście dni dostaniesz ty (i inni) silnik XenoN DLL, dzięki któremu będziesz mógł zrobić strzelanke w pełni 3d (sprawdzanie kolizji w osiach xyz, a nie xy jak oferuje podstawowy gm, oraz wiele innych ciekawych opcji :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 20 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Panie PsichiX, Bardzo byłbym wdzięczny za silnik(zapewne nowa era wśród fpp), bo kojaży mi się pan bardziej z silnikami niż z grami, ale pozostane przy starej wersji. Skoro nie idzie to nie idzie, trzeba się pogodzić(silnik i tak przetestuje jak będzie). EEeee, aaaa będzieee można nawet widzieć tor lotu pocisku?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 PsichiX, niech pan nie reklamuje już tych swoich skomercjalizowanych silników i idź pan sobie gdzieś indziej. 123el, z wymiarami x i y to jest łatwizna (wystarczy zwykła gm'owa eventowa kolizja jeśli przeciwnik ma w roomie obiekt jego prerezentujący), ale jak przeciwnicy są na różnych kondygnacjach [itd.] oprócz tego musisz też uwzględnić wysokość (z) i tu badasz ogólną wysokość, wysokość góry modelu przeciwnika i dołu względem pocisku. :) Np. może to tak wyglądać: if (pocisk.z > (enemy.foot + enemy.z) && pocisk.z < (enemy.head + enemy.z)) then { //Jebut! } Dzięki temu możesz stworzyć dużo bardziej skomplikowanych przeciwników, których da się pokonać tylko strzelając w określoną część ciała, np. głowę albo krocze :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się