Skocz do zawartości

Wiem, że znacie tutorial do fps robiony przez Overmarsa...


123el

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że znacie tutorial do fps robiony przez Overmarsa, ale nie jestem zbyt zaawansowany, dlatego się pytam czy dało by rade zrobiś potworkom życia(żeby nie gineli po jednym strzale) to co innego niż zrobić kolizje z objektem pocisku. Sory jeżeli już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, ale musi być jeszcze animacja śmierci, a nie od razu death XD

 

A co do pocisku, to przecierz chyba on nie istnieje realnie.

 

Aaa, czyli bronie w mym najnowszym fps'ie będą różniły się tylko prędkością strzałów, a nie siłą rażenia, smutno mi, ale niech i tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to co napisze to zwykły offtop, ale @123el jeśli będziesz cierpliwy to za kilkanaście dni dostaniesz ty (i inni) silnik XenoN DLL, dzięki któremu będziesz mógł zrobić strzelanke w pełni 3d (sprawdzanie kolizji w osiach xyz, a nie xy jak oferuje podstawowy gm, oraz wiele innych ciekawych opcji :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie PsichiX,

Bardzo byłbym wdzięczny za silnik(zapewne nowa era wśród fpp), bo kojaży mi się pan bardziej z silnikami niż z grami, ale pozostane przy starej wersji. Skoro nie idzie to nie idzie, trzeba się pogodzić(silnik i tak przetestuje jak będzie).

 

 

EEeee, aaaa będzieee można nawet widzieć tor lotu pocisku??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PsichiX, niech pan nie reklamuje już tych swoich skomercjalizowanych silników i idź pan sobie gdzieś indziej.

 

123el, z wymiarami x i y to jest łatwizna (wystarczy zwykła gm'owa eventowa kolizja jeśli przeciwnik ma w roomie obiekt jego prerezentujący), ale jak przeciwnicy są na różnych kondygnacjach [itd.] oprócz tego musisz też uwzględnić wysokość (z) i tu badasz ogólną wysokość, wysokość góry modelu przeciwnika i dołu względem pocisku. :) Np. może to tak wyglądać:

 

if (pocisk.z > (enemy.foot + enemy.z) && pocisk.z < (enemy.head + enemy.z)) then
   {
//Jebut!
}

 

Dzięki temu możesz stworzyć dużo bardziej skomplikowanych przeciwników, których da się pokonać tylko strzelając w określoną część ciała, np. głowę albo krocze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...