Skocz do zawartości

Ruch graczy..


Paqo

Rekomendowane odpowiedzi

Tworze śmieszną strzelankę sieciową.

Mam problem, bo gdy mój kumpel (tester) chodzi w lewo, to moja postać robi to samo!!!

Przecież chodzi o to żeby reagowały odmiennie na klawisze..

Zrobiłem to na zmiennych.

gracz = 1;

If gracz = 1
{
zezwól na akcje pomiędzy klamerkami
}

 

I to wbijam w STEP obj_gracz 1 i 2

I w create żeby mogło zainicjować zmienne...

 

W czasie gry(np. gdy wyjmuje nóż) obiekt zmienia się w inny.Podzieliłem to na grupy:

gracz 1(objects)

gracz 2(pbjects)

I tam są sprite'ys z akcjami.

 

Co jest nie tak!? :crying:

Błagam o pomoc, bo chcę wreszcie wydać wersję Beta 0.2... :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

 

Spróbuj zamiast 'gracz', w kodzie z eventów objektów napisać 'self', np zamiast gracz1.health to self.health i tak w każdym kodzie, oczywiście żeby się ten kod się tyczył objektu, w którego evencie ten kod jest.

 

Wtedy gra będzie automatycznie przypisywała zmienne właśnie dla tego objektu, w którym znajdyje się ten kod i naprzykład kiedy 'gracz' będzie się ruszał, to wtedy będzie to dotyczyło tylko jego instance'a, a nie każdego obiektu o nazwie 'gracz' w roomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziekuję!Podziałało!Nie pomyślałem o takiej, zdawałoby się, rzeczy.Program po prostu musi wiedzieć konkretnie, która zmienna ma być zainicjowana itp.A ja pisałem np. "kierunek".Więc mogło to być potraktrowane jednocześnie w dwóch obiektach!Dzięki wielkie.. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...