Kendzop Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 http://www.heavygames.com/alloy/showgame.asp - link na wzor ktorego trzeba zrobic =) chodzi mi o cos takiego aby pojawial mi sie w rogu ekranu sprite z przeciwnikiem i jego hp ale ten przeciwnik ktory jest najblizej objektu celownik lub tego do ktorego dotarl pocisk zalozmy ze mam 10 przeciwnikow (nie ma parentow) i 5 pociskow wiem ze jest da sie cos takiego zrobic ale to przerasta moje mozliwosci z gory thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 instance_nearest - zwraca id najbliższego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kendzop Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 tak wiem czytalem temat hanjuso lecz nieumiem wykorzystac tego w praktyce gdy dochodzi jeszcze to ze strzelajac do innego przeciwnika w momencie gdy pocisk ma powiedzmy 50 pix do kolizji tworzy sie u gory jego hp i sprit..... wiem trudne to jest :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 troche bez sensu ze bierzesz sie za gre ktora przerasta twoje mozliwosci. Dobrze rozumiem że chcesz by pokazywalo się HP przeciwnika ktory ostatnio został zaatakowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 W kolizji pocisku z obiektem: global.lastid = other.id; W draw bohatera (albo innego obiektu): if( global.lastid != noone ) { if( instance_exists( global.lastid ) ) { var i; i = global.lastid; draw_text( 100, 0, 'HP: ' + string( i.hp ) ); //Albo coś podobnego - wyświetlającego informacje o potworze etc. draw_sprite( i.sprite_index, i.image_index, 0, 0 ); } else global.lastid = noone; } Tylko oczywiście to należy jeszcze zmodyfikować. Pablo, zacznij pisać na temat :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kendzop Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 tymciu wielkie thx :) mysle ze sobie poradze :D a do Ciebie pablo gra nie przerasta moich mozliwosci jak widzisz to jest moj pierwszy post gdzie potrzebuje cos do niej i jakos od 3 miesiecy nie mam problemow :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się