Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Mam problem. Ciagle sie mowi o grawitacji w grach platformowych. A ja mam teraz pytanie za 100 punktow. Kamerka jest od gory (widzimy ziemie od gory), tak wiec jak zrobic grawitacje w takim przypadku? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Chodzi Ci o coś takiego jak w GTA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 nom, cos podobnego jak w GTA 2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Dziwna gra musi być. Ja bym powiększał sprita (w zarejestrowanym GM) i podczas zetknięcia sprawdzał ich wielkość itd. Dość trudny projekt wykonujesz :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Gotowe. https://gmclan.org/up152_11_gtaview.html Spacja i strzałki :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Tymon, zadziwiasz mnie :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Tak myslalem ze trzeba cos z osia "Z" zrobic ale nie wiedzialem dokladnie jak :) Dzieki wielkie Tymon :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Piczer Yhym. Tak, tak. Dangon Zapomniałem dodać, jeśli chcesz żeby jakiś obiekt był na jakiejś wysokości to daj mu w step end: image_xscale = round( view_wport[0] * ( 1 + z / 100 ) ) / view_wport[0]; image_yscale = round( view_hport[0] * ( 1 + z / 100 ) ) / view_hport[0]; depth = -z; I zmieniaj zmienną z aby uzyskać określoną wysokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Zdeczka nie wiem o co chodzi, co do czeo sluzy i w ogole ale jak go przestudiuje to moze sie polapie :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Tu chodzi tylko o skalowanie spritów obiektów :) A że jestem leniem to użyłem view'ów xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 aha czyli ten obiekt tak naprawde nie skacze, jedynie to sprite jest skalowany, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Tzn. skacze :D Bo uzyskujemy taki efekt i mamy zapisaną wysokość na której się znajduje w zmiennej z - dzięki której możemy określić czy koliduje z jakąś platformą etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Aha no to dobrze :D A nie da sie np. uproscic tego kodu i walnac: zspeed = 10; zgravity = 5; zgravity_direction = 90; :jezor: A przy okazji... jak zrobic wysokosc jakiegos obiektu (ciagle chodzi o widok z gory)... np. mamy plot i chce zeby mial wysokosc 2... jezeli bohater skacze na wysokosc < 2 to plotka nie przeskoczy a jezeli >= 2 to przeszkoczy. Chodzi mi aby o wysokosc obiektu jak to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Akurat zgravity_direction nie jest potrzebne :P GM nie ma wbudowanej obsługi takiej gry :) Musisz sam kombinować. Ten kod który Ci podałem jest już maksymalnie uproszczony ;) Co do płota, daj chwilkę to rozszerzę przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 @Dangon: możesz ew. wszystko zaprogramować w 3D i dać kamerę na górze ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 A zebym to ja jeszcze umial w 3D robic :jezor: Zreszta jeszcze nie wiem jak bedzie ustawiona kamera... mozliwe ze walne ja pod jakims katem (jesli sie da i jesli nie jest to za trudne) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Rzut izometryczny? Można to zrobić, tylko jest potem trochę babrania się z kolizjami xd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Zgadzam się z Marmotem xD Skończyłem. https://gmclan.org/up152_11_gtaview2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Dzieki Tymon, z ciebie to jest geniusz poprostu... :D Szkoda ze ja nic nie rozumiem z tego co ty zes namazal w tych przykladach ale co tam :jezor: Jak juz mowilem przestudiuje, pobawie sie, pozmieniam cos i moze z czaje o co chodzi, a jak nie to zmienie ten projekt na cos innego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się