Remx Opublikowano 13 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 Witam Jakim poleceniem mozna obracać sprite w jakiejs postaci ? chodzi mi konkretnie o takie cos ze postac ma w sobie w events: draw wiec robi sie niewidzialna i aby stała sie widzialna trzeba uzyc draw_sprite tylko teraz jak obracac taką teksturka :( Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 A nie możesz tego co jest w DRAW wstawić do innego obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Obracać sprite za pomocą draw można tylko od GM6 zarejestrowanej wersji. W 5 możesz conajwyżej zrobić animacje obrotu, a potem zależnie od direction pokazywać jedną klatkę tejże animacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 14 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Tak ten sprite to 8 klatek tylko niewiem jak to zrobic by sie obracało tak aby po kloiknieciu na inn a postac ona nie przyjmowala ustawien poprzedniej bo mam tak obracam postac A naprzyklad w lewo i klikne na postac B i ona sie rowniez obroci w Lewo :( myslałem o takim czymś global.target.direction = direction - 90; gdzie global.target to ID obiektu ktory zaznaczamy bo w tym przypadku dziala i jak maymy direction = direction - 90 to dana postac obraca sie a inne nie ale gdy klikamy na inne to przyjmuja wartości tych ze obrotów global.target.image_index = direction * image_number/360; Klatki: Góra, Prawa-Góra, Prawo, Prawo-Dół, Dół, Lewo-Dół, Lewo, Lewo-Góra. Jak by ktoś był by miły napiać jak to wyglada Serdecznie Dziekuje bo ja probowałem ale cos mi niechce działć :( a obraca sie tegoż sprita strzałkami: Lewo, Prawo. Pozdrawiam ps: Nie moge tego draw wsadzic do innego obiektu bo w draw siedzi: wyswietlanie (pasek życia) i stystyyki a one niesą globalne bo gdybym zrobil je globalne to musiałbym zrobic ich okolo 2000 co by zalagowało kommpa odrazu i wiecej zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 draw_sprite(nazwa_sprita,direction/45,x,y); Tylko, że masz źle zrobionego sprite'a, powinno sie zaczynac od prawo i isc w przeciwna strone do wskazowek zegara, zapamietaj, ze 0 stopni to prawo, przyda ci sie w matematyce i w ogole (90 - gora, 180 - lewo, 270 - dol). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 14 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 heh :) zaraz zobacze to co mi napisałes :) umnie 360 i 0 to gora :D EDIT e lipne to bo jak klikam myszka gdzies to postac sie obraca a mi chodiz aby kazda postac obracala sie za pomoca strzalek lewo prawo i miala jakos odseparowane zmienne by wszystko sie nie obracalo. wszystkie postacie sa z jednego obiektu tworzone ale po postawieniu w roomie kazda postac jest usamodzieliona tym ze ma wlasne HP itp.. tak jak w RTS ................................................................................ ................................ EDIT ................................................................................ ................................ Więc tak rozwiązałem problem z separacją spritów ale jest nadal problem z obracaniem sie chce aby obracaly sie tylko gdy cisne kursor lewo lub prawo a nie gdy myszką klikam :) Tutaj prezętuje przykład obracania.Example Pozdrawiam ps: jak ktoś potrafi i by pomógł to w tym przykładzie jest rsowanie lini od obj_A do obj_B ale chce aby ta linia byla rysowana w obszaże tyko do tego wyznaczonym wiecej informacji mozecie zobaczyc na przykładzie obrazka w example Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 No więc tak, otwórz obiekt o_troopers. Zostaw tylko event Left Button, a resztę wywal. Teraz do step daj: image_single = direction * image_number/360; if( global.target == id ) { if ( keyboard_check(vk_left) ) { direction += 90; keyboard_clear(vk_left); } else if ( keyboard_check(vk_right) ) { direction -= 90; keyboard_clear(vk_right); } if ( keyboard_check(vk_up) ) { speed = 5; } else if ( keyboard_check(vk_down) ) { speed = -5; } else { speed = 0; } } a do draw: draw_text(600,50,"TEST EXAMPLE"); draw_sprite(s_wojak,direction/90,self.x,self.y); if( global.target == id ) { kierunek = degtorad( point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)+90 ); dystans = point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y); if ( dystans > 200 ) { dystans = 200; } if ( direction == 0 ) { if (radtodeg(kierunek) > 180 && radtodeg(kierunek) <= 270 ) kierunek=degtorad(180); if (radtodeg(kierunek) < 360 && radtodeg(kierunek) > 270 ) kierunek = degtorad (360); } else if ( direction == 90 ) { if ( radtodeg(kierunek) > 270 && radtodeg(kierunek) <= 360 ) kierunek = degtorad(270); if ( radtodeg(kierunek) < 90 || radtodeg(kierunek) > 360 ) kierunek = degtorad(90); } else if ( direction == 180 ) { if (radtodeg(kierunek) > 360 ) kierunek=degtorad(360); if (radtodeg(kierunek) < 180 ) kierunek = degtorad (180); } else if ( direction == 270 ) { if (radtodeg(kierunek) < 180 ) kierunek = degtorad(90); if ( radtodeg(kierunek) < 270 && radtodeg(kierunek) > 180 ) kierunek = degtorad(270); } xx = x + sin(kierunek) * dystans; yy = y + cos(kierunek) * dystans; draw_arrow(x,y,xx,yy,10); } Trygonometria się kłania. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 A jeżeli chodzi o obracanie sprita to zrobię przykład w GM 6, zaraz jak nowy kluczyk dostanę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Marmot, wyprzedzę cię :] Obrót sprzętowy w GM6: image_angle = direction; ps. Ja dostałem kluczyk parę godzin później tego samego dnia, co wysłałem requesta. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Taa? Ja wysłałem rano i nadal nie mam :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 14 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Dzieki za kod :) edit: Po zobaczeniu jak działa kod chciałem powiedzieć "WIELKIE DZIEKI" :D a co do Klucza to jak ma sięzarejestrowana versje 5,3 to za darmo mozna 6 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Remx: Jeśli chodzi o nielegalny klucz, to nie, bo Mark Overmars osobiście konwertuje klucze (trzeba wysłać specjalnym formularzem oryginalny klucz od 5, potem weryfikują oryginalność i wysyłają nowy dla 6). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 14 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 Tak chodziło mi o orginalny key; Eh i znów mam problem Chciałem przerobić to co napisałeś aby rysowało w 8 pozycjach czyli co 45stopni ale cuś mi to głupawo wygląda :/ chodzi mi o prawa strone jak byśmugł rzucić okiem na to: EXAMPLE Edit: zrobiłem tak że dopiero po ciśnięciu przyciska rysuje się strzałka ale ona lata sobie jak chce nie za kursorem :( Dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się