Skocz do zawartości

Piłka za myszą


Piczer

Rekomendowane odpowiedzi

Robię grę, w której steruje się za pomocą myszki. Obiekt "red" podąża w kierunku myszy. Gra ma polegać na przejściu labiryntu tą kulką. Problem tkwi w tym, że jak najedzie się na obiekt "red" to można nim sterować tak jak myszą, czyli jak pojadę w lewo to ona pojedzie tez w lewo cieniem myszy... To ułatwia grę i można łatwo pokonać przez to labirynt. Jak uniknąć takiej sytuacjii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zdążyłem sam zrobić... Nie zrozumiałeś mnie dokładnie. Jak najedzie się na piłkę myszką to on wibruje i jest posłuszna tam gdzie będę jechał myszą, a to mi właśnie chodzi aby tego uniknąć... Nie wiem... Może ustawić, że jeżeli mysz znajduje się 20px albo mniej od pilki to wtedy ta kulka wariuje i wchodzi na różne strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zdążyłem sam zrobić... Nie zrozumiałeś mnie dokładnie. Jak najedzie się na piłkę myszką to on wibruje i jest posłuszna tam gdzie będę jechał myszą, a to mi właśnie chodzi aby tego uniknąć... Nie wiem... Może ustawić, że jeżeli mysz znajduje się 20px albo mniej od pilki to wtedy ta kulka wariuje i wchodzi na różne strony.

 

Ja ciebie już nie rozumiem, chcesz żeby ta kula była tam gdzie mysz, czy żeby podążała w kierunku myszy? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podążała w kierunku myszy... Powiem ci o co mi chodzi dokładniej... Otwierasz ten przykład co mi dałeś. Najedź kursorem na piłkę. Zacznie się zacinać i wibrować. I przeprowadź powoli myszą w jakimś kierunku. Ona pódzie dokładnie za tobą. I o to mi chodzi, że to ma być gra labirynt i nie polega ona na pokonaniu go myszą (bo jak najedziesz na piłkę to tak jakbyś myszą miał pokonywać ten labirynt), tylko trzeba zrobić tak, aby nie mozna bylo najechac mysza na piłkę albo co innego.

 

http://s004.wyslijto.pl/index.php?file_id=...p;gk=inwestycje

Tutaj wrzuciłem przykładowy labirynt. Przejdź poprzez najechanie na piłkę myszą oraz nie najechając. Zobaczysz, że łatwiej jest z najechaniem na piłkę pokonaniem labiryntu. Dlatego chcę tego uniknąć, aby labirynt nie był za łatwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do step zamiast Twojego kodu:

if( point_distance( x, y, mouse_x, mouse_y ) > 32 )
{
     direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y );
     speed = 4;
}
else
     speed = 0;

O coś takiego chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jemu raczej chodziło o to:

 

if(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)>20)

{

direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

speed=10

}

else

{

direction=random(360)

speed=10

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...