Piczer Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Robię grę, w której steruje się za pomocą myszki. Obiekt "red" podąża w kierunku myszy. Gra ma polegać na przejściu labiryntu tą kulką. Problem tkwi w tym, że jak najedzie się na obiekt "red" to można nim sterować tak jak myszą, czyli jak pojadę w lewo to ona pojedzie tez w lewo cieniem myszy... To ułatwia grę i można łatwo pokonać przez to labirynt. Jak uniknąć takiej sytuacjii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Najlepiej jakbyś dał swój kod podążania, to będzie go łatwiej usprawnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 http://host-a.net/dl-0-1384604859598941979.html znaj moje dobre serce ps. w niebie wypomne ci że straciłeś 1min mojego cennego życia ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Link nie działa... Chyba będę musiał zabrać więcej niż 1min twojego życia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 grrrr... http://s003.wyslijto.pl/?file_id=06660986705432824471 http://download.yousendit.com/C8CCA5293C89209B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 lol! To chyba szybciej byś mu napisał kod niżten przykład xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 lol! To chyba szybciej byś mu napisał kod niżten przykład xD Z własnego doświadczenia wiem że będąc noobem nawet najprostszego kodu sie nie rozumie, i dlatego przykład pomaga ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 no w sumie, weś se ziomek ten przykład (i nie tylko ten) i sprawdzaj co będzie jak usuniesz tą linijkę, a co będzie jak zmienisz jakaś wartość :P to tez pomaga xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 To już zdążyłem sam zrobić... Nie zrozumiałeś mnie dokładnie. Jak najedzie się na piłkę myszką to on wibruje i jest posłuszna tam gdzie będę jechał myszą, a to mi właśnie chodzi aby tego uniknąć... Nie wiem... Może ustawić, że jeżeli mysz znajduje się 20px albo mniej od pilki to wtedy ta kulka wariuje i wchodzi na różne strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 To już zdążyłem sam zrobić... Nie zrozumiałeś mnie dokładnie. Jak najedzie się na piłkę myszką to on wibruje i jest posłuszna tam gdzie będę jechał myszą, a to mi właśnie chodzi aby tego uniknąć... Nie wiem... Może ustawić, że jeżeli mysz znajduje się 20px albo mniej od pilki to wtedy ta kulka wariuje i wchodzi na różne strony. Ja ciebie już nie rozumiem, chcesz żeby ta kula była tam gdzie mysz, czy żeby podążała w kierunku myszy? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Podążała w kierunku myszy... Powiem ci o co mi chodzi dokładniej... Otwierasz ten przykład co mi dałeś. Najedź kursorem na piłkę. Zacznie się zacinać i wibrować. I przeprowadź powoli myszą w jakimś kierunku. Ona pódzie dokładnie za tobą. I o to mi chodzi, że to ma być gra labirynt i nie polega ona na pokonaniu go myszą (bo jak najedziesz na piłkę to tak jakbyś myszą miał pokonywać ten labirynt), tylko trzeba zrobić tak, aby nie mozna bylo najechac mysza na piłkę albo co innego. http://s004.wyslijto.pl/index.php?file_id=...p;gk=inwestycje Tutaj wrzuciłem przykładowy labirynt. Przejdź poprzez najechanie na piłkę myszą oraz nie najechając. Zobaczysz, że łatwiej jest z najechaniem na piłkę pokonaniem labiryntu. Dlatego chcę tego uniknąć, aby labirynt nie był za łatwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 To do step zamiast Twojego kodu: if( point_distance( x, y, mouse_x, mouse_y ) > 32 ) { direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y ); speed = 4; } else speed = 0; O coś takiego chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Prawie... Jesteś na dobry tropie, ale jak kursor będzie koło piłki to piłka nie ma się zatrzymywać tylko wariować czy coś w tym stylu, bo tak to jest jeszcze łatwiej od poprdzedniej wersji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 jemu raczej chodziło o to: if(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)>20) { direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) speed=10 } else { direction=random(360) speed=10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 TAK! Oto chodziło! thx PsichiX! :sp_ike: Tylko wprowadziłem poprawki i teraz jest super, ok! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się