Shaman Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Witam, mam pewien problem Mam ustawioną zmienną: global.key1_left = "vk_left" Chciałbym żeby po naciśnięciu klawisza, który jest opisany za pomocą zmiennej, bohater poruszał się w lewo. Więc w stepie bohatera sprawdzam czy wciśnięty jest odpowiedni klawisz: if (keyboard_check(global.key1_left)) { x -= 4 } No i tutaj pojawia się problem. Program nie reaguje na wciskanie klawisza. Jeśli zmieniam warunek i robię tak: if (keyboard_check(vk_left)) { x -= 4 } ... To wszystko działa poprawnie. Co mam zrobić żeby zmienna mogła przenosić informacje o klawiszu, a po wciśnięciu tego klawisza program potrafił odczytać ten klawisz ze zmiennej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 global.key1_left = vk_left Bez "" :) vk_left to stała która ma przypisany jakiś indeks liczbowy. Za to "vk_left" to po prostu ciąg znaków (czyt. string). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Dzięęę-kuuu-jęęę :D Już wszystko działczy PS. Tak w ogóle to wcześniej próbowałem też bez cudzysłowia ale coś też źle było, pewnie zrobiłem jakiś głupi błąd... Temat można zamknąć / skasować / nie wiem ... :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi