PRT Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 A więc mam dajmy na przykład Piłkarza, Spoglądamy na niego z góry. Widzimy jak przy direction=0 jest obrócony w prawo. Jego prawa ręka znajduje się na dole postaci. Przy tej ręce pojawia się(gdy klikniemy) piłka dajmy na to , że to współrzędne (Piłki : (x=gracz.x, y=gracz.y+30) . Teraz postać zmienia direction o 90 stopni ;] i stoi obrócona do góry. I piłka (po uprzednim kliknięciu) znów ma się pojawić przy tej samej ręce. Czyli przesunęła się o jakiś wektor. Jak ustalić hmm .. wzór ? Który zmieniałby x i y tworzenia piłki zgodnie z direction'em jaki ma gracz. Weźmy pod uwagę że postać ma cały czas tą samą rozpiętość ramion w tym wypadku równą 60(a 30 to będzie promień okręgu jaki zatoczy ręka ;] ) Czysta matematyka, ;] Jeżeli gdzieś to było wyjaśnione to przepraszam , ale najwyraźniej musiałem pominąć bo długo szukałem odpowiedzi. Jeśli czegoś nie zrozumieliście to proszę pisać, a objaśnię dokładniej. Nawiasem to mój 69 post :P , i w szybkiej edycji nie pojawia się ta kreseczka co pokazuje gdzie tekstu edytujemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 no zdaje mi się ze GM ma takie ładne funkcje jak lengthdir_x(len,dir) Returns the horizontal x-component of the vector determined by the indicated length and direction. lengthdir_y(len,dir) Returns the vertical y-component of the vector determined by the indicated length and direction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się