Pablo_4649 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Witam Czy można zrobić sterowanie autem z poślizgami na zakrętach i aby przy kolizji lekko odbijał się od przeszkody bez pomocy dll-a? (ja używałem direction i mi nie wychodziło - auto sie obracało o 180 stopni:( ) Z góry dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Bez DLLi z innych języków programowania naprawdę nic nie wskórasz. Poślizg to poślizg-bez pożądnej fizyki nie wyjdzie. EDIT: Możesz zrobić "imitację" poślizgu-wystarczy, że image_angle auta będzie trochę inny od kierunku jazdy. Ale to chyba poroniony pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Nie chodzi mi o idealną fizykę poślizgu. Może być taka jak w przykładzie 3d elastyczna kamera, ale nie umiem przerobic tego na 2d. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Pokombinuj z motion_add ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Ok popróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Ach, mogę jeszcze podpowiedzieć że w przykładzie Asteroids masz już praktycznie gotowy taki ruch. Trzeba dodać tylko tarcie czyli friction i ograniczyć możliwość skrętu przy niskich prędkościach ;) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Ewentualnie można wziąć poruszanie się samochodem z GM ODE :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Już sobie poradziłem z poślizgami. Ale mam jeszcze 2 pytanka: 1. Jak zrobić, aby przy obracaniu się wokół osi samochód nie wbijał się w ścianę. 2. Jak zrobić ślady kół za samochodem, bo ja zrobiłem z obiektów, ale jak zrobię za dużo śladów to tracę dużo FPS-ów. Z góry dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 lol xD to niech że te ślady znikają po jakimś czasie i niszczą się im obiekty. dajesz im ładnie jak powoli się zmniejsza image_alpha a jak jest <=0 to instance_destroy() i po krzyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ok ale ja mam jeszcze jeden problem ze śladami, mają one sprite kropki, i jak jadę to zamiast ładnego ciągłego wzorku mam wzór z kropek. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Więc zmień im sprite na 16x16 cały czarny z odznaczoną opcją transparent :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ale jak będzie zaznaczona opcja transparent to przecież nie będzie widać tego śladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ale jak będzie zaznaczona opcja transparent to przecież nie będzie widać tego śladu. Blackmaul powiedział "ODZNACZONY" :D Jak chcesz ładne ślady, to zrób całe czarne, bez prześwitu (tego kropkowanego). Stwórz obiekt, który po CREATE będzie miał ALARM. Gdy ten się spełni, zniszcz go! PS.A tak na marginesie-niedługo na GMCLAN zamieszczę fajną fizykę jazdy samochodem, więc możesz poczekać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ok mogę poczekać. Jak chcesz ładne ślady, to zrób całe czarne, bez prześwitu (tego kropkowanego) Nie chodzi mi o to, że ślady prześwitują, ale objekt ślady pojawia się w pewnych odstępach i pozostają szpary. Co można zrobić, aby gdy jadę blisko ściany i skręcam to samochód nie wbijał się w ścianę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie powyżej? I mam jeszcze jedno pytanie: zrobiłem jeżdżenie z motion_add i jak zrobić, aby przy mniejszych prędkościach samochód nie wpadał w poślizg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się