Kaytek Opublikowano 11 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Pisałeś, że będziesz robił edytor leveli (pisze tak na stronie, w postępach nad grą). Polecam robić grę POD edytor leveli (levele w zewnętrznych plikach). Najlepiej najpierw zrobić edytor i w nim projektować plansze, możesz sobie zrobić jakiś prosty język skryptowy (z tego co wiem, można to zrobić w GM'ie). Znacząco to grę uatrakcyjni i ulepszy (w "Słowie" 1.1 będzie edytor leveli, musiałem skasować wszystkie słowa z 1.0 i zrobić je od nowa w edytorze). Taka mała rada na przyszłość. Powodzenia w tworzeniu gry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 11 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2004 Yhm dzieki Tak edytor ma byc osobny tak jak i pliki z makietami A myslałem o takim czymś ze kazdy obiekt ma swój nr i robimy tak w edytoze układamy mape a puzniej gdy klikniemy save nastepuje zczytywanie mapy hex po hexie 1hex=80x80pixelii wiec tak na poczatek patrzy rozmiar planszy bedzie kilka warjantow nastepnie zczytuje plancsze if place_empty then cos tam cos =0 a jak nie empty to patrzy co to za obiekt i wpisuje sobie jaies tam cyferki. i jak skoczy zczytwyac jedna linie idzie do drugiej. składnia przypominajaca macież OBI[a,b,c] a to oś X b oś Y, c = nazwa obiektu i zapisuje tą macież do pliku txt naprzykład gdy odpalimy gre poprostu bedą wprowadzane po koleji dane i tworzone elemennty na planszy. I tutaj moje pytanie czy da się jakoś (juz gotowy room np:800x600) zmieniać wielkość naprzykład jestemy w room1 wybieramy sobie z pośród 6 przycisków (rozmiary) i gdy klikniemy puzniej room_goto_next(); to kolejny room bedzie juz miał wymiary takie jakie sobie wczesniej wybralismy. Oczywiście o do tych przycisków wyboru rozmiaru to alternatywa była by w wczytywanych mapach z pliku gdzie bylo by zapisane ze ta plansza ma wymiary naprzykład 4000x6000 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 13 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 ..................................... PYTANIA come back :P ................................... Chodzi tym razem o: Jak stworze objekt instance_create(x,y,o_button); a puzniej uzyje instance_deactivate_object(o_button); to oczywiscie on znika z ekranu ale czy nadal siedzi w pamieci ?? bo mysle tak ze naprzykład: o_Ludek_A : instance_create(10,20,o_buttonA); instance_create(40,20,o_buttonB); instance_create(70,20,o_buttonC); o_Ludek_B : instance_create(10,20,o_buttonA); instance_create(40,20,o_buttonC); gdy aktywoje postac_A tworza sie trzy przyciski A B C a gdy aktywoje postac_B deaktywoje przycisk B oraz C ale ponownie tworzy C tylko ze na pozycji x,y B i znow jak aktywujemy postac_A to deaktywuje C i tworzy na te miejsce B a pole dalej C I własnie dlatego pytam czy gdy uzyjemy instance_deactivate_object(o_button); czy nie zajmuje to miejsca w pamieci Pozdrawiam ......................................... EDIT................................................... ponizej prezetuje przykład maly a w nim jest obrazek co chce zrobic do tej pory zrobilem tylko rysowanie kreski ale niemam ogranicznikow i chce aby ktos pomugł mi je zrobić :( Example GMD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 22 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 ............................................. nowe PYTANKO ........................................... Czy ciężko jest zrobić grę z widokiem izometrycznym coś takiego jak wszystkie rtsy ? A konkretniej chodzi mi o cos takiego ze mam widok teraz z góry a w przyszłości bym chciał zrobić inny widok a postacie zrobic tak aby wyglądaly na 3D Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Trochę kombinowania będzie, ale polecam ściągnąć przykład z www.gamemaker.nl. Pozatym polecam zainteresować się GM 6 w którym jest obracanie kamery :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Od kiedy wszystkie rts'y są izometryczne. Ale nie czepiając się już szczegółów, to zbyt dużego problemu nie będzie. Trzeba tylko zmienić kierunki chodzenia, bo siatka inaczej wygląda, u podstawy obiektów dać maski (do prawdziwej kolizji) oraz dać depth = -y; by sprite'y były rysowane w odpowiedniej kolejności. Najpierw zrób tego Warzone'a, bo od dawna nikt tak się nie zawziął na projekt i może wyjdzie coś fajnego. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 22 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2004 Yhm :D Robie nadal warzone projekt nie upadł ale czasu mało jest i dlatego zapytałem o ten widok izometryczny bo jak skoncze warzone a okaze sie ze bede musiał caly engin przerabiac to zgroza :( teraz i tak jest juz od chol... pisania :blink: i szczeże mowiąc praktycznie po kilku zmiankach już by siędało grac :D 1vs1 ale na jednym kompie. Ok ide pisac :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 25 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 ....................... PYTANKO ....................... Mam problem a zarazem też niewiedze :( jak zrobić jakiś pagórek w widoku izometrycznym (i nie tylko). Bo chce naprzykład cos takiego zrobic na mapie porobic okopy i pagorki gdzie bedąc za pagorkiem nabój nie rafi w cel ale gdy sie wejdzie na pagrórek zasięg widzenia sie zwieksza oraz jest sie narazonym na strzal, co do okopow bedąc w okopie dostrzeżenie takiej osoby jest możliwe z niedalekiej odleglosci oraz kule z daleka nie trafiają tylko z bliska. Jeżeli gdzieś widzieliście jakieś przykłady i możecie podaćlinki serdecznie za nie Podziekuje :) Chce owy warjant z pagorkami i okopami zamiescic w 2 wersjach izometrycznym i widok z gory. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 25 Września 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 Oj w tym ja ci nie pomogę. Trochę do pisania chyba będzie, tak mi się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 25 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2004 co do widoku z gory to chyba wymysliłem ze cos takiego gdy sie bedzie wchodzilo na niby gorke sprite danej postaci bedzie sie lekko powiekszał a jak do okopu bedzie sie wchodzilo to lekko pomniejszał. gozej z tymi trafieniami :blink: A co do izometrycznego to chyba dana plansza gdzie bedzie sie robiło okopy powinna posiadac kilka poziomow wysokosci znaczy sie naprzykład -2,-1,0,1,2 gdzie zero to normale plaskie powieszchnie -1,1 to wysokość niby połowy postaci a -2,2 wysokosc calej postaci. tylko teraz by sie przydał przykład podobny w kodzie gml :D hehe Nic to ide dalej szukac bo glupio wyglada plac boju całkowicie płaski :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się