Goter Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 witam przeswzukiwałem wase forum i mam pytanie jak wywołać funkcje które wywołują funkcje które kolorują np. tekst lub kolor show_message znalazłem na forum pare funkcji które mi pomogły w tym problemie ale gdy w create wpisze show_message('abc to jest tekst :}') to chciałbym aby tekst miał obramowanie jak w windows i jego tytuł nazywał się 'iiaastro' chyba każdy jaży oco mi chodzi:):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 message_background(back) Sets the background image for the pop-up box for any of the functions above. back must be one of the backgrounds defined in the game. If back is partially transparent so is the message image (only for Windows 2000 or later). message_alpha(alpha) Sets the alpha translucence for the pop-up box for any of the functions above. alpha must lie between 0 (completely translucent) and 1 (not translucent) (only for Windows 2000 or later). message_button(spr) Sets the sprite used for the buttons in the pop-up box. spr must be a sprite consisting of three images, the first indicates the button when it is not pressed and the mouse is far away, the second indicates the button when the mouse is above it but not pressed and the third is the button when it is pressed. message_text_font(name,size,color,style) Sets the font for the text in the pop-up box. (This is a normal Windows font, not one of the font resources you can out in your game!) style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic). message_button_font(name,size,color,style) Sets the font for the buttons in the pop-up box. style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic). message_input_font(name,size,color,style) Sets the font for the input field in the pop-up box. style indicates the font style (0=normal, 1=bold, 2=italic, and 3=bold-italic). message_mouse_color(col) Sets the color of the font for the buttons in the pop-up box when the mouse is above it. message_input_color(col) Sets the color for the background of the input filed in the pop-up box. message_caption(show,str) Sets the caption for the pop-up box. show indicates whether a border must b e shown (1) or not (0) and str indicates the caption when the border is shown. message_position(x,y) Sets the position of the pop-up box on the screen. message_size(w,h) Fixes the size of the pop-up box on the screen. If you choose 0 for the width the width of the image is used. If you choose 0 for the height the height is calculated based on the number of lines in the message. Teraz tylko pomyśleć, jak te funkcje dopasować do twoich potrzeb :P . Może się komuś będzie chciało, ja teraz jestem śpiący xd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goter Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Marmot ja te funkcje w helpie dopatrzyłem tylko niewiem jak je właśnie wykorzystać a robię tak, w create piszę show_message('jakiś tekst') i chciałbym że jak wyskoczy ten komunikat to kolor komunikatu miałby być czerwony i ten komunikat miałby mieć obramowanie jak w windowsie i tytuł w tym komunikacie miałby być error 333 game end to miałoby być w pasku tytułu obok krzyżyka który zamyka ten komunikat ")") właśnie zapomniałem o krzyżyku (ale to mało ważne od tego są buttony) ale jak ktoś ma wolny czas to chętnie zobaczę tą funkcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Jakbyś miał gotowe tło z takim wzorem komunikatu wrzucone do gry, to możesz tak zrobić: message_background(tlo_errora); message_caption(1,'error 333 game end'); show_message('jakiś tekst'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goter Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 dzieki marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się