Skocz do zawartości

Kolejny dziwny problem


Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak.

Jak zrobić efekt taki jaki był w Snake'u? Tzn. po zjedzeniu jabłka wąż robi się dłuższy?

 

Np.

Przed zjedzeniem

OOO

Po zjedzeniu

OOOO

 

Chodzi o to żeby po zjedzeniu wąż robił się o jedno kółko dłuższe.

Potrzebuje pomocy

 

Z góry dziękuje :bye1:

 

pietrus_pan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Głowa i ogon to muszą być oddzielne objekty. W kolizji obiektu głowa piszesz:

dlugosc += 1;

Zmienna ta oznacza długość tego snake

W create objektu głowa piszesz:

czasruchu = 7;
alarm[0] = czasruchu;
dlugosc = 10;

Kod ten oznacza, że zmienna czasruchu będzie oznaczać z jakim opóźnieniem ma się snake przesunąć. Ustawiamy alarm na tą zmienną. Późniejsze to tylko ustalenie długości początkowej.

Dalej w alarm0 dajemy:

instance_create(x, y, ogon);
nastX = x + 8 * cos(degtorad(direction));
nastY = y - 8 * sin(degtorad(direction));
x = nastX;
y = nastY;
alarm[0] = czasruchu;
image_single = direction div 90;

Oznacza to że ogon ma się wydłużać i przesuwać tak jak w różnych gierkach z pocket gamesów, czyli kratka po kratce. Mam nadzieję że zrozumiałeś :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...