Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 Więc tak. Jak zrobić efekt taki jaki był w Snake'u? Tzn. po zjedzeniu jabłka wąż robi się dłuższy? Np. Przed zjedzeniem OOO Po zjedzeniu OOOO Chodzi o to żeby po zjedzeniu wąż robił się o jedno kółko dłuższe. Potrzebuje pomocy Z góry dziękuje :bye1: pietrus_pan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 1 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 Więc tak. Głowa i ogon to muszą być oddzielne objekty. W kolizji obiektu głowa piszesz: dlugosc += 1; Zmienna ta oznacza długość tego snake W create objektu głowa piszesz: czasruchu = 7; alarm[0] = czasruchu; dlugosc = 10; Kod ten oznacza, że zmienna czasruchu będzie oznaczać z jakim opóźnieniem ma się snake przesunąć. Ustawiamy alarm na tą zmienną. Późniejsze to tylko ustalenie długości początkowej. Dalej w alarm0 dajemy: instance_create(x, y, ogon); nastX = x + 8 * cos(degtorad(direction)); nastY = y - 8 * sin(degtorad(direction)); x = nastX; y = nastY; alarm[0] = czasruchu; image_single = direction div 90; Oznacza to że ogon ma się wydłużać i przesuwać tak jak w różnych gierkach z pocket gamesów, czyli kratka po kratce. Mam nadzieję że zrozumiałeś :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 1 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 O w morde jeżusia. Wszystko ok - zrozumiałem. Ale w tym GML to musze sie podszkolić. No i w tych innych rzeczach. No to niedługo premiera mej gry :thumbsup: Dowidzenia a raczej dobranc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się