Skocz do zawartości

Zmienny obrazek


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Edit: Pytanie dodatkowe:

 

Jak zrobić przechodzenie z jednego room'a do drugiego

ale mam na mysli cos takiego

 

room1: name SHOP

 

Twoja kasa = 200

 

Druzyna A

...........................

Nazwa * cena * buy/sell

...........................

Wojak A * 50 * +/-

Wojak B * 45 * +/-

Wojak C * 30 * +/-

Wojak D * 75 * +/-

............................

NEXT>>

 

po cisnieciu Next pojawia sie takie samo okno ale zakupimy postacie do drugiej druzyny.

Mozemy zakupic tylko jedna sztuke kazdego z wojakow z listy

 

Kupujemy jakiś ludzi naprzykład Wojak A i Wojak C Team A co daje koszt 80

nastepnie Druzyna B Wojak C i Wojak D koszt 105 co razem daje 185

nastepnie te postacie zakupione

są umieszczane w pamięci (w jakis tam komórkach zapamietane) i ida do room3 po kliknieciu "Start" w sklepie w drugim oknie sklepu,

 

nastepnie w obszaże wyznaczonym naprzykład

 

x(300)x(500)

********** y(100)

**********

**********

********** y(400)

**********

 

są rozstawiane postacie

Druzyna A

instance_create(x,y,postacA)

instance_create(x,y,postacB)

 

a nastepnie

rozstawia sie druzyna B

instance_create(x,y,postacA)

instance_create(x,y,postacB)

 

postacie w druzynie sa oddalone od siebie maxymalnie o 2 cale

 

ale druzyny od siebie maxymalnie 10-20 cali

 

ale te rozstawienia byly mozliwe tylko na terytorium tylko do tego specjalnie przystosowanego ( przewaznie teren przy krawedzi dolnej (mapy));

...................................................................

Heh mam nadzieje że nie macie dośc moich postów i dziwnych pytań :P

 

Chcę zrobić coś takiego w menu które jest zakotwiczone na ekranie w czasie gry. Jest w nim niewielkie pole(miejsce) w którym chce aby wyświetlały się obrazki gdy najade myszką na jakiś obiekt tam pojawi sie obrazek ukazujacy dokładny wygląd czy coś w tym rodzaju danego obiektu. oczywiście te obrazki bedą w sprite.

 

Wiem ze jest to mozliwe do wykonania bo raz znalazlem grę .exe z tym rozwiązaniem a poszukać przykładów na angielskich stronach nie mogę bo nawet jak ta metoda się nazywa :unsure:

 

Może macie jakiś przykład tego lub jak ta metoda sie nazywa.

 

Dzieki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o coś takiego że jak najeżdzasz na obrazek to pokazuje sie wiekszy, przedstawiajacy przedmiot w całości ? Tworzysz 2 obiekty - w jednym dajesz miniature sprite'a i event - Mouse Enter. Wtedy ma tworzyć nowy obiekt w którym, dajesz event draw a w nim to co ma sie stać, w trakcie najazdu na obiekt 1. W obiekcie pierwszym dajesz event - mouse Leave a w nim - instance_destroy(); i wybierasz obiekt 2 z listy obiektów których dany kod ma się tyczyć. Odpalasz gre i sprawdzasz czy działa. Jak nie to wal, dam ci przykład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej moze nie bedzie to dosłownie miniaturka a raczej cos takiego ze mam male obrazki - które są przyciskami na których widniej jakies tam cuś a jak najade na to to pokazuje sie mi w innym okienku jak to cus wygląda

 

przykład:

przyklad.jpg

 

I jeszcze jedna sprawa chodzi mi o chmurki takie ze jak najade na przycisk to koło strzałki wyświetli mi się co to robi naprzykład move itp..

 

Ale jak cos bym zrezygnował z chmurek i zastosował tak jak w przypadku itemów obrazek.

 

edit: co nieco juz zrobiłem sam ale w dziwaczny sposob i to tylko inventory aktywowanej postaci co jest OK ale jeszcze same postacie chcę podejżec rowniez w takiej formie i nie tylko swoje ale rowniez przeciwnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...