Remx Opublikowano 1 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 Edit: Pytanie dodatkowe: Jak zrobić przechodzenie z jednego room'a do drugiego ale mam na mysli cos takiego room1: name SHOP Twoja kasa = 200 Druzyna A ........................... Nazwa * cena * buy/sell ........................... Wojak A * 50 * +/- Wojak B * 45 * +/- Wojak C * 30 * +/- Wojak D * 75 * +/- ............................ NEXT>> po cisnieciu Next pojawia sie takie samo okno ale zakupimy postacie do drugiej druzyny. Mozemy zakupic tylko jedna sztuke kazdego z wojakow z listy Kupujemy jakiś ludzi naprzykład Wojak A i Wojak C Team A co daje koszt 80 nastepnie Druzyna B Wojak C i Wojak D koszt 105 co razem daje 185 nastepnie te postacie zakupione są umieszczane w pamięci (w jakis tam komórkach zapamietane) i ida do room3 po kliknieciu "Start" w sklepie w drugim oknie sklepu, nastepnie w obszaże wyznaczonym naprzykład x(300)x(500) ********** y(100) ********** ********** ********** y(400) ********** są rozstawiane postacie Druzyna A instance_create(x,y,postacA) instance_create(x,y,postacB) a nastepnie rozstawia sie druzyna B instance_create(x,y,postacA) instance_create(x,y,postacB) postacie w druzynie sa oddalone od siebie maxymalnie o 2 cale ale druzyny od siebie maxymalnie 10-20 cali ale te rozstawienia byly mozliwe tylko na terytorium tylko do tego specjalnie przystosowanego ( przewaznie teren przy krawedzi dolnej (mapy)); ................................................................... Heh mam nadzieje że nie macie dośc moich postów i dziwnych pytań :P Chcę zrobić coś takiego w menu które jest zakotwiczone na ekranie w czasie gry. Jest w nim niewielkie pole(miejsce) w którym chce aby wyświetlały się obrazki gdy najade myszką na jakiś obiekt tam pojawi sie obrazek ukazujacy dokładny wygląd czy coś w tym rodzaju danego obiektu. oczywiście te obrazki bedą w sprite. Wiem ze jest to mozliwe do wykonania bo raz znalazlem grę .exe z tym rozwiązaniem a poszukać przykładów na angielskich stronach nie mogę bo nawet jak ta metoda się nazywa :unsure: Może macie jakiś przykład tego lub jak ta metoda sie nazywa. Dzieki i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 1 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 Chodzi ci o coś takiego że jak najeżdzasz na obrazek to pokazuje sie wiekszy, przedstawiajacy przedmiot w całości ? Tworzysz 2 obiekty - w jednym dajesz miniature sprite'a i event - Mouse Enter. Wtedy ma tworzyć nowy obiekt w którym, dajesz event draw a w nim to co ma sie stać, w trakcie najazdu na obiekt 1. W obiekcie pierwszym dajesz event - mouse Leave a w nim - instance_destroy(); i wybierasz obiekt 2 z listy obiektów których dany kod ma się tyczyć. Odpalasz gre i sprawdzasz czy działa. Jak nie to wal, dam ci przykład ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remx Opublikowano 1 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2004 Raczej moze nie bedzie to dosłownie miniaturka a raczej cos takiego ze mam male obrazki - które są przyciskami na których widniej jakies tam cuś a jak najade na to to pokazuje sie mi w innym okienku jak to cus wygląda przykład: I jeszcze jedna sprawa chodzi mi o chmurki takie ze jak najade na przycisk to koło strzałki wyświetli mi się co to robi naprzykład move itp.. Ale jak cos bym zrezygnował z chmurek i zastosował tak jak w przypadku itemów obrazek. edit: co nieco juz zrobiłem sam ale w dziwaczny sposob i to tylko inventory aktywowanej postaci co jest OK ale jeszcze same postacie chcę podejżec rowniez w takiej formie i nie tylko swoje ale rowniez przeciwnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się