ferrero2 Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Hmm podczas tworzenia swoich narazie ledwo leciwych elementów które będą później wykorzystane w mojej superprodukcji napotkałem na kolejny problem. Jest on zapewne błachy (bo narazie moja wiedza na temat GMa a już tym bardziej GMLa jest własnie taka - błacha) Chodzi mi dokładnie o to iż chciałbym stworzyć menu z gotowych napisów przygotowanych w photoshopie. Teraz opisze na przykładzie załóżmy że mamy pierwszy element "New Game" robimy go sobie w photoshopie np czerwony oraz drugi obrazek "options" rowniez czerwony. Wkładamy sobie je do gma jako sprites a następnie przy naciśnięciu na strzałke w dół chciałbym aby zmyślny GM zmienił kolor options np na niebieski no i oczywiście zeby to miało rece i nogi czyli zeby po naciśnieciu strzałki w góre options spowrotem stało się czerwone a New Game niebieskie... Wiem ze zamotałem ale nieda sie chyba tego jaśniej napisać.. I taka prośba sugestia a raczej zajęcie dla kogoś kto chciałby się przyczynić do wzrostu zainteresowania tym programem (które i tak już jest dość spore).. Można by było napisać kurs GmLa ale w sposób łatwy przejrzysty a z doświadczenia wiem (pisałem kursy oraz przerabiałem tysiące kursów do pascala) że człowiekowi najłatwiej jest wszystko wyjaśnić robiąc kurs na przykładzie stworzenia czegoś a nie opisania poszczególnych funkcji czy procedur ( co sprytniejsz spróbóje coś pokombinować i użyć ale inny nie będzie wiedział jak tego użyć).... Już tłumacze(gdybym tylko miał wiedze sam bym coś takiego zrobił :( )Na stronce jest świetny artykuł uważam ze jeden z lepszych, dzieki niemu wogóle zacząłem sie interesować GM a mianowicie Kursy autor: gnysek (26.10.06) Tutaj jest poprostu wszystko co trzeba żeby mieć pojęcie jak to się wszystko robi. To samo można przecież zrobić z GMLem.. napisać opis gry właśnie takiego duszka (+ oczywiście jedn room który był by menu) i na tej podstawie opisać funkcje procedury itd Osoba zajarzy od razu a reszte znajdzie w helpie... ale to tylko taka sugestia( od razu chce powiedziec ze nie mam nic do artykułu który powstał na temat podstaw gmla w ostanich dniach On jest też na swój sposób ładny :) ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 no jeśli chcesz gotowe napisy jako sprity zeby zmienialy kolor to trzeba je było czarnobiałe zrobić potem to jakoś łatwiej by kolor zmieniało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrero2 Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 HEHE no dobra to ja sobie z tym umiem poradzić... Chociazby robie napis czerwony a pozniej daje kloecek set sprite blending i jak np naciskam klawisz w dół to sprajcik mi sie zmienia kolorystycznie.. Chodzi mi tylko jak to zrobic zeby po nacisnieciu klawisz w dół czy w góre jeden sprite np options zaswiecil sie poprzez ...blending a ten pierwszy wyjsciowy New game domyślnie podswietlony przez blending wrócił do normalnej postaci. Pozatym dzieki tej prostej funkcji czyli kolejno podświetlaniu poszczególnych spritów można zrobić wrażenie ze poruszamy sie po menu i wybieramy dana opcje a efekt jest swietny jak mamy dobra grafike w photoshopie ! Czekam na jakis reply ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 W downloadzie jest gdzieś przykład takiego menu. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Kurcze xD Zrób tak, stwórz tablicę która będzie przechowywała identyfikator każdego sprita menu: menu[0] = sStart; menu[1] = sOpcje; menu[2] = sExit; Teraz dodaj coś taką zmienną która będzie odpowiadała za zaznaczone menu, czyli na przykład select. Następnie dodaj "wybieranie menu", czyli: if( keyboard_check_pressed( vk_up ) ) select -= 1; if( select < 0 ) select = size; if( keyboard_check_pressed( vk_down ) ) select += 1; if( select > size ) select = 0; Zmienna size będzie przechowywać informację o wielkości tablicy (w naszym przypadku ma wartość 2). Teraz rysowanie: for( n = 0; n <= size; n += 1 ) { if( n = select ) image_blend = c_blue; else image_blend = c_red; draw_sprite_ext( menu[n], 0, x, y + sprite_get_height( menu[ max( 0, n - 1) ] ), 1, 1, 0, image_blend, image_alpha ); } I tyle :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrero2 Opublikowano 10 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Dobra to odrazu powiem jestem tu od niedawna i niestety na wszystkie sposoby kopiując ten skrypt mam błedy podejrzewam ze ty trzeba najpierw kilka zmienych zadeklarowac zeby to zadzialalo DObra teraz do rzeczy oto moj przyklad http://download.yousendit.com/26F930585C2831C1 ( jest zrobiony ala "lamer dorwał sie do programu i domowymi sposobami probowal cos stworzyc bo niezna GMLA") a teraz błagam was czy ktos potrafi mi powiedziec jak zrobic wlasnie taki efekt ktory jest w tym programie tylko ze z 4 sprite-ami. Moj problem polega na tym iz jak dodam kolejna akcje to press key down przy innym obiekcie to ona sie wykonuje od razu tzn wszystkie akcje przypisane do keydown sa wykonywane od razu Czy nie da sie zrobic tak aby najpierw wykonywala sie jedna akcja czyli np tak jak u mnie podswitlal sie znaczek option a nastepnie program odczytywal ponownie co sie ma zdarzyc jesli nacisnie sie klawisz w dol (to by poprostu rozwiazalo wszystkie problemy) Nieznam gmla takze jesli rozwiazanie nieuchornnie bedzie wiazac sie z uzyciem skryptu to poprosze o komentarze do poszczegolnych funkcji.. Bede bardzo wdzieczny ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się