Skocz do zawartości

Tury ...


Remx

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałem otwierać nowego posta więc ten edytowałem.

 

A pytanko brzmi:

Czy da sie jakoś w skrypcie podmieniać w jakimś objekcie grafike(spirtes)

Naprzyklad :

 

 

if player=1

obj_A = spir_X

if player=2

obj_A = spir_D

 

instance_create(x,y,obj_A(spr_??)):

czy jakoś tak :)

 

bo chodzi mi konkretniej ze jak zrobie multiplayer to obie strony maja tą samą postać a chce aby jedna ze stron miał naprzykl w innym kolorze czapke.

 

 

 

 

 

 

................................................................................

..................

Witam

 

Mam głupie pytanie bo to powinno być proste ale coś mi niechce działać a mianowicie.

 

W głównym pliku create -

global.tura=0;

 

Mam przycisk "End Turn" a w nim

left button -

if (global.tura=0) global.tura=1
                  else 
                   global.tura=0;

 

I po naciśnięciu End turn chyba powinna zmieniać sie tura ?? ale tak nie jest raz się zmieni a puzniej po zmianie zostaje ta tura na która wczesniej przełączyło.

:(

Jak to rozwiązać.

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś dziwacznie twój kod wygląda :D. Nie wiem, ale to może być właśnie tego wina. A jeżeli nie, to zaraz zrobi przykładówe, tylko weź spróbuj jeszcze napisać tak :

 

if (global.tura=true)
{
global.tura=false
}
else
{
global.tura=true
}

 

I da to działanie, że gdy nacisniej a tura będzie włączona tura się wyłączy, a jak tura będzie wyłączona to się włączy. Aha i Mała rada na przyszłość

true to to samo co 1

false to to samo co 0

także, gdy operujesz zmiennymi które mają mieć tylko dwie wartości, powinieneś używać tych wyrażeń(że tak to nazwe), po prostu wygląda to przejżyściej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh też coś nie działa a i jak bedzie trzech playerów to ten varian z false i true nie bedzie sie spisywał <_<

 

 

 

heh rozwwiązałem ten problem w dziwaczny sposób ale tylko na dwóch playerów :(

 

poprostu w mouse left_button

 

if (global.tura=1)global.tura=0;

 

a tam uaktywnia sie drugi kod odpalajacy alarm0

a w alarmie0

 

if (global.tura=0)global.tura=1;

 

tylko ze jak bedzie trzeci player to juz trudniej :unsure:

......

 

hmm moze 3 alarmy i w kazdym ustawic ten kodzik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh ktoś wie może czy coś się takiego da ???

 

Czy da sie jakoś w skrypcie podmieniać w jakimś objekcie grafike(spirtes)

Naprzyklad :

 

 

if player=1

obj_A = spir_X

if player=2

obj_A = spir_D

 

instance_create(x,y,obj_A(spr_??)):

czy jakoś tak

 

bo chodzi mi konkretniej ze jak zrobie multiplayer to obie strony maja tą samą postać a chce aby jedna ze stron miał naprzykl w innym kolorze czapke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...