Huri Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Cześć Być może ktoś pamięta grę Preliminary Monty albo Montezuma's Revenge. To gra z gatunku komnatówek ale mniejsza o to. W grzej tej jeden z przeciwników (czaszka) poruszała się odbijając się od ziemi jak piłka. Jak można coś takiego zrobić? O ile z poruszaniem się przeciwnika po ziemi i zmianie kierunku poruszania po napotkaniu na przeszkodę problemu nie mam o tyle to skakanie sprawia mi problem. Kombinowałem trochę z warunkami ale... no cóż. Rozumiem, że powinno być tak GMLIf onground Then wykonaj_odbicie Nie wiem tylko jak ma działać to wykonaj_odbicie. Pomoże ktos? Moją grę można wyprobować tutaj http://skeli.mightytom.pl chociaż to pierwsza wersja, którą już zdążyłem trochę poprawić (dodając kolizje, punkty respawnu po śmierci i jakieś duperelki). Niestety nie zdążyłem jeszcze wrzucić tej poprawionej wersji na serwer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Nie wiem czy chodzi dokładnie o to. (LINK do projektu) Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huri Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Patryk! Dziękuję :) Tego mi brakowało :) Ograniczenie wysokość (y) :) biaszczo :) Jak wrócę z roboty to sprawdzę bo tutaj nie mam GM:S. Chyba, że mógłbyś exe-ka podesłać :). Dzięki :) [b][EDIT][/b] Tak sobie przejrzałem teraz ten kod dla obiektu obj_gracz; Coś w ten deseń kombinowałem właśnie ale coś mi nie wychodziło. Być może byłem zmęczony. Tak czy inaczej później zbadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huri Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Dobra chyba się udało... Działa dziwnie... Dwa uruchomienia z rzędu było failem ... ale później poszło i śmiga :) ... Jednak teraz nie bardzo potrafię odbić kierunek kiedy napotka ścianę z po lewej lub prawej Dodałem z w CREATE zmienną kier i ustawiłem na 1 GMLkier=1; w STEP GMLhsp=movespeed*kier; if (place_meeting(x+hsp,y,obj_wall)) {kier=-1} if (place_meeting(x-1,y,obj_wall)) {kier=1} Po zderzeniu ze ścianą obiekt się przycina. Domyślam się, że problem jest prosty ale nie wiem jak go teraz rozwiązać... :S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się