hgter Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Ech miało być w początkujących, źle wybrałem. Jak możecie to przenieście Witajcie Taka kwestia: kombinuję na temat soft bodies w GM. Jestem na etapie wykorzystania particles group. Sam pomysł działa fajnie a particles group ładnie koliduje z obiektami fizycznymi. Natomiast nie mogę zrobić dwóch rzeczy: pobrać pozycji particles group oraz wpływać na tę groupę inaczej niż przez kolizję z obiektami. Jeżeli chodzi o pozycję particles group to w dokumentacji jest info, że id grupy uzyskujemy w physics_particle_group_end GML physics_particle_group_begin(flag,phy_particle_group_flag_solid,x+60,y+60,0,0,0,0,c_white,1,1,1); physics_particle_group_circle(64); mLastGroup = physics_particle_group_end(); No i jest funkcja physics_particle_group_get_x Natomiast, gdy jej użyję: GML xtmp=physics_particle_group_get_x(mLastGroup) ytmp=physics_particle_group_get_y(mLastGroup) To pobierany jest zawsze punkt utworzenia grupy a nie pozycja aktualna. Da się jakoś to uzyskać? Druga kwestia jest taka, że powinno dać się jakoś wpłynąć np. przez physics_apply_force ale to nie ma wpływu na grupę. Czy jedyną możliwością jest kolizja z jakimś obiektem? O ile drugi problem sobie ominę w razie czego przez kolizję z niewidzialną fixture tak pierwszy jest trochę problematyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się