Skocz do zawartości

Pozycja particles group oraz dodanie siły.


hgter

Rekomendowane odpowiedzi

Ech miało być w początkujących, źle wybrałem. Jak możecie to przenieście

 

 

 

Witajcie

 

Taka kwestia:

 

kombinuję na temat soft bodies w GM. Jestem na etapie wykorzystania particles group.

 

 

 

Sam pomysł działa fajnie a particles group ładnie koliduje z obiektami fizycznymi.

 

Natomiast nie mogę zrobić dwóch rzeczy: pobrać pozycji particles group oraz wpływać na tę groupę inaczej niż przez kolizję z obiektami.

 

Jeżeli chodzi o pozycję particles group to w dokumentacji jest info, że id grupy uzyskujemy w physics_particle_group_end

 

GML
physics_particle_group_begin(flag,phy_particle_group_flag_solid,x+60,y+60,0,0,0,0,c_white,1,1,1);

physics_particle_group_circle(64);

mLastGroup = physics_particle_group_end();

 

No i jest funkcja physics_particle_group_get_x

 

Natomiast, gdy jej użyję:

GML
xtmp=physics_particle_group_get_x(mLastGroup)

ytmp=physics_particle_group_get_y(mLastGroup)

 

To pobierany jest zawsze punkt utworzenia grupy a nie pozycja aktualna.

 

Da się jakoś to uzyskać?

 

 

Druga kwestia jest taka, że powinno dać się jakoś wpłynąć np. przez physics_apply_force ale to nie ma wpływu na grupę.

 

Czy jedyną możliwością jest kolizja z jakimś obiektem?

 

 

O ile drugi problem sobie ominę w razie czego przez kolizję z niewidzialną fixture tak pierwszy jest trochę problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...