Skocz do zawartości

Komunikaty-przykład jak zrobić proste komunikaty, lecz nietypowe dla GM


Rekomendowane odpowiedzi

 

Wiem, że może to zbędne, zwłaszcza, że można zrobić prosty komunikat typu

show_message('Wiadomość komunikatu');

lecz ja zrobiłem przykład jak robić nietypowe komunikaty. Jakbym w złym miejscu temat umieścił to przesuńcie go, bo po raz pierwszy daje przykład xD.

 

Może jednak komuś się ten przykład przyda. Jakby coś, to wrzystko SAM robiłem i na niczym się nie wzorowałem, jeśli chodzi o posty, które mi często wystawiacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A gdzie link?

 

EDIT:

 

Właśnie przeczytałem...

Teraz pytanie, czy chcecie żebym to umieścił czy nie?(jak powiecie tak, to dam download, a jak nie, to nic nie dam)

Ojapierdziele, jeśli nie dajesz linka, to nie zakładaj niepotrzebnie tematu. My mamy się prosić? Strasznie mi się to nie podoba. Czy ja się pytam ludzi jak zamieszczam nowy przykład? Czy Gnysek się pyta? Czy jak ktoś zapodaje tutaj strasznie kiepską grę, też?

 

Ludzie, nie popadajmy w paranoję, bo to już się niesmaczne robi. Chodzi Ci zapewne o twój poprzedni przykład, że został skrytykowany? Wiesz, jak nie lubisz krytyki, to nie musisz nam niczego pokazywać, ale musisz być na to przygotowany, że komuś może się nie spodobać. Wydasz fajny przykład - zostanie pochwalony, coś będzie śmierdzieć - zostanie skrytykowany. Od tego nie ma wyjątku i nie przypominam sobie, by na gmclan ktoś kiedyś czepiał się naprawdę bez powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. przyciski (ok, exit i ten krzyzyk) powinny byc umieszczane wzgledem pozycji okna poniewaz jezeli wyswietle komunikat w innym miejscu to przyciski nie beda pasowaly.

2. Uzycie zmiennej global.destroy do niszczenia obiektow jest bardzo zlym pomyslem. Powinienes w kliknieciu w przycisk napisac cos mniejwiecej takiego:

 with(cancel) {instance_destroy()}
with(Cancel) {instance_destroy()}
with(OK) {instance_destroy()}

takie rozwiazanie jest duzo lepsze gdyz sprawdzanie co klatke czy global.destroy=1 jest niewydajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ogolnie, to malo skomplikowany ten przyklad, ale moze byc. Dla nowicjuszy napewno sie przyda. Ale mam sugestie zmiany sposobu niszczenia obiektow komunikatu. Zmien ten system na bardziej wydajne rozwiazanie:

1) Stworz nowy pusty rodzaj obiektu o nazwie "obiekt_komunikatu"

2) Wszystkie guziki i inne obiekty wchodzace wsklad komunikatu niech dziedzicza po obiekcie z punktu 1. Po prostu w opcji parent powybieraj "obiekt_komunikatu"

3) Teraz w kazdym guziku, evencie wcisniecia klawisza myszki daj:

with ( "obiekt_komunikatu" )

{

instance_destroy();

}

 

 

Dzieki temu usuniesz wszystkie obiekty dziedziczace po "obiekt_komunikatu" i wyeliminujesz zupelnie zmienna global.destroy oraz koniecznosc uzywania eventa step, co przyspieszy przyklad.

 

O wlasnie. Bez sensu jest tworzenie sprita z tekstem komunikatu. Dorob lepiej draw_text na ladnym tle. :)

No i dorób mozliwosc przesuwania komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Wiesz? To czemu tak nie zrobiłeś jeśli to wydajniejszy sposób? :]

 

Ja nie robię takich sugestii od tak żeby pokazać jaki to mądry jestem czy coś w tym stylu, tylko po to żebyś czegoś pożytecznego się dowiedział, bo przykłady nie daje się tylko do oceny jako takiej, ale także by wskazać lepsze rozwiązania jeśli są lepsze alternatywy, bo przez to zyskuje się kolejną porcję wiedzy. A tu chyba o to chodzi, żeby nie wykazywać kto jest lepszy, tylko żeby pomagać sobie nawzajem. Szpanować to se gierką można, a nie przykładem / kursem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...