Skocz do zawartości

Globalne zmienne - tworzenie/usuwanie objektów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Jest to mój pierwszy post na Waszym forum :-)

 

 

Mam problem z globalnymi zmiennymi - próbowałem coś działać z tutorialami ale nie wyszło.

 

Sprawa wygląda tak:

 

Posiadam dwa pokoje: 'notes" oraz "poziom gry"

 

Na początku w notesie są obiekty - puste karty.

 

Podczas rozgrywki zbiera się te karty.

 

Chciałbym, aby po kolizji gracza z kartą w "poziom gry" , usuwał się jeden z obiektów w "notes" i na jego miejscu tworzył się obiekt dotyczący danej karty którą zebrałem.

Interesuje mnie podmiana tych obiektów, a nie samych spraitów jeśli to istotne

 

Niestety są to dwa odrębne pokoje, więc wymagane są globalne zmienne z czym nie potrafię sobie dać rady

 

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda z kart może być oryginalnie obiektem "tworzącym". Obiekt tworzący sprawdza czy jakiś global wskazuje na wersje A czy wersje B notatki i w zalezności od tego albo tworzy obiekt A albo obiekt B.

 

 

Byłbyś w stanie na jakimś banalnym przykładzie napisać jak by to miało wyglądać w kodzie i gdzie go umieścić? Bardzo mało działałem jak na razie z kodem i nie umiem tego zapisać :mellow: :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam to zrobione tak:

 

pokoj pierwszy to glowne menu, w którym dodałem objekt, w którym w akcji create jest wpisany kod

 

global.notes_karta_1 = 0;

 

kolejny pokoj do którego mogę wejść z menu to notes i tam jest objekt, który jest odwróconą kartą i ma się zmieniać na inny objekt czyli konkretną kartę.

 

w create mam na bloczku set variable:

applies to self

variable: global.notes_karta_1

value: 0

w step mam na bloczku test variable:

applies to self

variable: global.notes_karta_1

value: 1

potem mam bloczek do niszczenia obiektu i tworzenia nowego też na bloczkach

 

 

z menu mogę rozpocząć grę, i tam mam przy kolizji gracza z kartą:

 

na bloczku destry instance oraz na bloczku

set variable

 

applies to object (do obiektu w notesie który ma się niszczyć i tworzyć nowy, czyli do odwróconej karty to podpiąłem)

variable: global.notes_karta_1

value:1

 

 

 

 

nigdzie nie zaznaczałem reletive.

 

 

 

obecnie pojawiają mi się oba obiekty jednocześnie

 

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...