aksounddesign Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Witam wszystkich! Jest to mój pierwszy post na Waszym forum :-) Mam problem z globalnymi zmiennymi - próbowałem coś działać z tutorialami ale nie wyszło. Sprawa wygląda tak: Posiadam dwa pokoje: 'notes" oraz "poziom gry" Na początku w notesie są obiekty - puste karty. Podczas rozgrywki zbiera się te karty. Chciałbym, aby po kolizji gracza z kartą w "poziom gry" , usuwał się jeden z obiektów w "notes" i na jego miejscu tworzył się obiekt dotyczący danej karty którą zebrałem. Interesuje mnie podmiana tych obiektów, a nie samych spraitów jeśli to istotne Niestety są to dwa odrębne pokoje, więc wymagane są globalne zmienne z czym nie potrafię sobie dać rady Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Każda z kart może być oryginalnie obiektem "tworzącym". Obiekt tworzący sprawdza czy jakiś global wskazuje na wersje A czy wersje B notatki i w zalezności od tego albo tworzy obiekt A albo obiekt B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aksounddesign Opublikowano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Każda z kart może być oryginalnie obiektem "tworzącym". Obiekt tworzący sprawdza czy jakiś global wskazuje na wersje A czy wersje B notatki i w zalezności od tego albo tworzy obiekt A albo obiekt B. Byłbyś w stanie na jakimś banalnym przykładzie napisać jak by to miało wyglądać w kodzie i gdzie go umieścić? Bardzo mało działałem jak na razie z kodem i nie umiem tego zapisać :mellow: :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aksounddesign Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Obecnie mam to zrobione tak: pokoj pierwszy to glowne menu, w którym dodałem objekt, w którym w akcji create jest wpisany kod global.notes_karta_1 = 0; kolejny pokoj do którego mogę wejść z menu to notes i tam jest objekt, który jest odwróconą kartą i ma się zmieniać na inny objekt czyli konkretną kartę. w create mam na bloczku set variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 0 w step mam na bloczku test variable: applies to self variable: global.notes_karta_1 value: 1 potem mam bloczek do niszczenia obiektu i tworzenia nowego też na bloczkach z menu mogę rozpocząć grę, i tam mam przy kolizji gracza z kartą: na bloczku destry instance oraz na bloczku set variable applies to object (do obiektu w notesie który ma się niszczyć i tworzyć nowy, czyli do odwróconej karty to podpiąłem) variable: global.notes_karta_1 value:1 nigdzie nie zaznaczałem reletive. obecnie pojawiają mi się oba obiekty jednocześnie Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aksounddesign Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 metodą prób i błędów sprawiłem, że działa (a w każdym razie tak mi się wydaje). Dzięki za sugestie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się