kso Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Chciałbym by ostrze wyszukiwało obiektu ścieżki i jeżeli znajdzie to poruszało się po nim . Możecie mi powiedzieć z jakich komend powinienem skorzystać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Możesz użyć timeline :/ Lub zrobić dwa niewidzialne obiekty i żeby ostrze się od nich odbijało PS: Fajny rysunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Właśnie chciałbym inaczej, by nie robić nie wiadomo ile tych ścieżek :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Moim zdaniem po prostu powinineś ustalić, że ostrze porusza się po ścieżce o konkretnej długości i dopiero do tej długości dopasować tile ścieżki pod spodem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Moim zdaniem po prostu powinineś ustalić, że ostrze porusza się po ścieżce o konkretnej długości i dopiero do tej długości dopasować tile ścieżki pod spodem ;) W ostateczności tak zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 możesz w obiekcie scieżki przechowywac punkty krańcowe. Gdy jest kolizja z obiektem który ma się poruszać po ścieżce po prostu obliczasz następny krok względem obecnej pozycji za pomocą np interpolacji liniowej <matma on>. Wymaga to oczywiście prostych ścieżek, bo przy krzywych zaczyna się kombinowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 możesz w obiekcie scieżki przechowywac punkty krańcowe. Gdy jest kolizja z obiektem który ma się poruszać po ścieżce po prostu obliczasz następny krok względem obecnej pozycji za pomocą np interpolacji liniowej <matma on>. Wymaga to oczywiście prostych ścieżek, bo przy krzywych zaczyna się kombinowanie. Interpolacja liniowa? Nie miałem tego, albo nie pamiętam bym miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 wygląda na to że gm ma lerpa wbudowanego: https://docs.yoyogames.com/source/dadiospic...tions/lerp.html ogólnie polega to na tym że zwraca Ci pozycje która jest pomiędzy podanymi punktami( w % ) np. lerp(0, 100, 0.5) powinno Ci dać 50 bo to punkt w połowie między 0 a 100 Tylko musisz użyć tego osobno dla współrzędnej x i osobno dla y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Dla mnie to bezsensu, bo potrzebujesz wtedy 2 instancje na obiekt a jak wiesz to nie zbyt optymalne. Lepiej zrób jak mówię, a możesz przy tworzeniu(dynamicznie, lub przez room_editor w instance creation code) dodawać nietypowe ścieżki, a nawet zrobić kilka obiektów - jeden np dla 128px, drugi dla 256 a trzeci dla 512. To i tak o wiele optymalniejsze. I tile w tle, i tyle ;) Pamiętaj, że prawdopodobnie w każdym roomie będzie sporo takich "noży" i dajmy na to kwestia tego czy będzie to 32 instancje, czy 64 instancje i dodatkowo będą musiały obliczać dokładnie ścieżkę itp. to jest jednak spora różnica... No ale zrobisz jak zechcesz, moim zdaniem to na siłę sobie komplikujesz i w dodatku to nie zbyt optymalne rozwiązanie robić osobny obiekt dla ścieżki i dla tarczy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 próbowałem zrobić ten path mój kod to GML path_start(p_4,2,path_action_reverse,0); lecz ostrze zamiast chodzić od lewej do prawej cały czas idzie w prawo dlaczego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 próbowałem zrobić ten path mój kod to GML path_start(p_4,2,path_action_reverse,0); lecz ostrze zamiast chodzić od lewej do prawej cały czas idzie w prawo dlaczego ? Czy twój pacz to jedna prosta linia ? W jakim evencie masz tego pacza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kso Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Czy twój pacz to jedna prosta linia ? W jakim evencie masz tego pacza ? Już doszedłem co było źle path miałem w step zamiast w create. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się