Skocz do zawartości

Od początku ...


Fervi_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :P

 

Na razie wstępnie myślę o powrocie do GM na "stałe". Mam przecież licencję (chyba, że wykasowali :D), zrobiłem nawet od zera (prawie) jedną grę prawie, znam podstawy tworzenia (roomy itd.)

 

Niestety od czasów GM7 troszkę się spierdzieliło w tym GieEmie.

 

Pomyślałem, że skoro znam całkiem prawilnie (czyli nie) PHP, Postgresa i blabla. To może nawet GM się nauczę (oczywiście do potrzeb domowych).

 

Na razie w głowie rysuje mi się projekt, który fajnie by było zrealizować, ale:

- Nie wiem jak teraz robi się gry Multiplayerowe (w sensie przez neta / bluetooth). W zasadzie nigdy nie wiedziałem XD (mam nadzieję, że przez lata przebywania wyglądałem w miarę mądrze, a tak naprawdę to noob xd). Kiedyś to był do tego DLL, ale jak chcemy multiplayerową grę, to niezbyt. Jakiś nowoczesny artykuł?

- Czy jest możliwość jakiejś konfiguracji takiej, by zbędne funkcje, które są pod konkretną platformę - były wyłączane? Chcę mieć bardzo dużą pewność, że grę odpalę na X platformie.

- Jest jakaś strona (najlepiej polskojęzyczna, ale wątpię) o tematyce GM, która by analizowała problem jakiś i go rozbijała i rozwiązywała? Na przykład by zrobić grę ze zmienną rozdzielczością to trzeba przeanalizować blablabla, proporcje, funkcje rysowania itd.

 

Fajnie jakby jakaś osoba chciała przy okazji pomóc na XMPP / GG. Oczywiście fajnie jakby oprócz GM pogadała o czymś fajnym xd

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś się zmieniło(ale nie sądzę) ale głównym powodem dla którego ostatecznie porzuciłem gm'a na rzecz Unity jest fakt że jeśli server też postawisz w gmie to będziesz potrzebował serwera z kartą graficzną. A jeśli byś nie chciał robić serwera w gmie to raczej odpada też używanie wbudowanego networkingu.

 

Jeśli nie potrzebujesz autorytatywnego serwera to pewnie jest to do zrobienia, ale jeśli chcesz mmo to szykuj się raczej na zewnętrzne rozwiązania jeśli idzie o networking.

W związku z powyższym nie ma możliwości odpalenia gma w trybie headless.

 

Co do ostatniego pytania - pytasz czy jest strona która za Ciebie wszystko zaprogramuje? : d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś się zmieniło(ale nie sądzę) ale głównym powodem dla którego ostatecznie porzuciłem gm'a na rzecz Unity jest fakt że jeśli server też postawisz w gmie to będziesz potrzebował serwera z kartą graficzną. A jeśli byś nie chciał robić serwera w gmie to raczej odpada też używanie wbudowanego networkingu.

 

Jeśli nie potrzebujesz autorytatywnego serwera to pewnie jest to do zrobienia, ale jeśli chcesz mmo to szykuj się raczej na zewnętrzne rozwiązania jeśli idzie o networking.

W związku z powyższym nie ma możliwości odpalenia gma w trybie headless.

 

Co do ostatniego pytania - pytasz czy jest strona która za Ciebie wszystko zaprogramuje? : d

 

Serwer ma co najwyżej nawiązywać połączenie między graczami lub pośredniczyć (by cheatingu nie było). Ogólnie to nie MMO, a gra na dwie osoby (z założenia), więc albo gra z botem albo z człowiekiem.

 

Nie chodzi mi o stronę, która wszystko zaprogramuje (bo chyba nie ma xd), a taka, która opisze problemy, założenia i rozwiązania. Coś jak AJAX w Javascript (tutoriale) pokazują jak działa, jak się nawiązuje sesję z serwerem itd.

 

Chyba, że chodziło ci o osobę do rozmów - nie, nie chcę by programowała za mnie, ale taka osoba może znać parę fajnych sztuczek lub funkcji, które są potrzebne.

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiązanie połączenia a pośredniczenie to dwie zupełnie odmienne rzeczy. Pierwsza jest spokojnie do zrobienia, ale wtedy jeden z graczy musi mieć publiczny adres ip albo nic z tego. Drugie podejście to już właśnie typ MMO a więc serwer pilnuje graczy żeby byli grzeczni i czy jest ich jeden, dwóch czy 30 tysięcy nie robi rożnicy : )

I tego drugiego nie zrobisz na gmowym networkingu.

 

Jak chcesz pogdać to zapraszam, do dyspozycji mam Skype, Facebook albo Hangouts( pisz pm po szczegóły ) z tym że jeśli chodzi o sam game maker to już nie jestem jego aktywnym użytkownikiem, ale o grach multi i nie tylko zawsze chętnie podyskutuje : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM ma funkcje do komunikacji z serwerami nie na protokole GMa, wiec wcale takie skomplikowane to to nie jest, kroki które wtedy należy podjąć też się dużo od siebie nie różnią.

Możesz albo działać w trybie RAW w GM'ie, albo spróbować użyć tego, żeby serwer mimikował zachowanie GM'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...