timi timotey Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 mam kolejny problem dotyczący super mariana :D muszlaki i kolczatki jak idą np.: w lewo to potem jak się odbija od murku to niezmieniają kierunku obrazka na prawo no i moje pytanko brzmi,jak zrobić żeby potworki zmieniały kierunek ale nie za pomocą dwóch odrębnych spritów ale za pomocom funkcji xscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 image_xscale = 1 //jak idzie w prawo image_xscale = -1 //jak idzie w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timi timotey Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 GML //create image_speed = 0.1 //kolizja z obj_mur move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 ustawiłem też bloczkami grawitację i chodzenie a mam pytanko jak ustawić to za pomocą kodów,bo ja ustawiłem to tylko w postaci że ma iść ciągle w lewo jak coś dotknie to się odbije a plus do tego jak umieścić xscale ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 GML //create image_speed = 0.1 //kolizja z obj_mur move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 ustawiłem też bloczkami grawitację i chodzenie a mam pytanko jak ustawić to za pomocą kodów,bo ja ustawiłem to tylko w postaci że ma iść ciągle w lewo jak coś dotknie to się odbije a plus do tego jak umieścić xscale ?? FAQ 13 pkt jeżeli chodzi Ci o to jak ustawić kodem grawitacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Jeżeli siedzisz nad problemem kilka dni i nie możesz go rozwiązać, wtedy pisz temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timi timotey Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chodzi mi o grawitację pisałem że to ustawiłem,tylko mam problem z poruszanie i odbiciem od murków i nie wiem gdzie ustawić xscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Gdziekolwiek. W momencie w którym ma się odbić dajesz image_xscale = -image_xscale i będzie działać przy odbiciu w każdą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chodzi mi o grawitację pisałem że to ustawiłem,tylko mam problem z poruszanie i odbiciem od murków i nie wiem gdzie ustawić xscale Odbicie to tak GML move_bounce_solid(0) Blok od którego gracz ma się odbic ma być SOLID Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 To mało efektywne podejście, mocno odradzam. Na starcie ustaw kierunek w którym ma się poruszać postać, najlepiej za pomocą "1" dla prawo i "-1" dla lewo. GML Kierunek = 1; //Zacznij idac w prawo image_xscale = 1; //xscale musi miec taka sama wartosc jak Kierunek.</span></span> Teraz kwestia chodzenia. Nie wiem ile wiesz ani ile umiesz, wiec napisze tu conieco. Jezeli bedzie Ci sie chcialo to przeczytac to moze nawet czegos sie dzisiaj nauczysz i moze latwiej Ci bedzie w przyszlosci gry robic. Kolizje mozna robic na dwa sposoby: Sposob 1: Obiekt reaguje po tym jak wejdzie w pole kolizji(np. Wejdziesz w sciane, wykryje ze w niej jestes, cofnie Cie do poprzedniej pozycji bo w sciane nie wolno wejsc) Sposob 2: Obiekt sprawdza czy bedzie kolidowac jak sie ruszy. Jezeli nie to sie moze ruszyc. Bardzo mocno polecam podejscie drugie i tego wlasnie podejscia Cie tutaj naucze. Mamy juz zmienna Kierunek, ktora nam mowi w ktora strone bedziemy isc. Masz zapewne ustalona konkretna predkosc postaci jak np. 4 albo 6 albo 8, nie wiem. W tym przykladzie zalozymy, ze predkosc postaci to 4, u siebie wstaw jak Ci pasuje. Prosta matematyka: Liczba * 1 = Liczba. Liczba * -1 = -Liczba. [10*1=10, 10*-1=-10] I tu wchodzi nasza zmienna. Bo jak zrobimy tak: GML x+=4*Kierunek; To za pomocą tej jednej lini kodu przeciwnik poruszy sie nam w kierunku w ktorym faktycznie idzie, bo kierunek zawsze wynosi 1 lub -1 u nas. No ale NAJPIERW musimy sprawdzić czy nie ma kolizji. Pamiętaj, używamy sposobu drugiego. Od tego jest place_free, jeżeli wszystkie przeszkody to solidy lub place_meeting, jeżeli chodzi o konkretny obiekt. Załóżmy, że ustawiłeś solid na każdej przeszkodzie: GML if place_free(x+4*Kierunek,y){ //Jezeli nie ma kolizji 4 piksele w kierunku w ktory idziemy x+=4*Kierunek; //Rusz sie } Niemniej, chcemy aby stało się coś jeszcze: Jeżeli przed nami jest przeszkoda, chcemy się odwrócić. Dlatego musimy dodać na końcu warunek na taką sytuację: GML if place_free(x+4*Kierunek,y){ //Jezeli nie ma kolizji 4 piksele w kierunku w ktory idziemy x+=4*Kierunek; //Rusz sie } else{ //W innym wypadku Kierunek=-Kierunek; //Odwroc kierunek. z -1 zrobi 1, z 1 zrobi -1 image_xscale=-image_xscale; //Tak samo jak wyzej ale dla image_xscale } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się