peterz_pl Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Cześć! Moi drodzy, do swojej gry próbuję stworzyć prostą weryfikację rysowanego pola. Mianowicie klikając lewy przycisk myszy, na mapie tworzy się obiekt pola 32x32. Jednakże istotnym jest, aby całe rysowane pole (z bloków 32x32) miało minimalną wysokość i szerokość (np. 4x4). Myślałem o czymś takim (j.n) ale powstaje problem gdy ustawi się bloki pola jak na obrazku 2, czyli warunek jest spełniony w jednej z kolumn, ale inne już nie posiadają 4 bloków wysokości. I w tym leży problem. Czy macie jakieś pomysły? GML if place_meeting(x+32*global.min_szer, y, obj_pole) { global.min_szer_ok=1; } if place_meeting(x, y+32*global.min_wys, obj_pole) { global.min_wys_ok=1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zrób to po pętli for. Sprawdzaj każdy element, chyba pewniejszej metody nie będzię. Ewentualnie można kombinować jakoś z colision line'ami ale nie wiem czy to ma sens i czy to by było optymalne. Dlatego po prostu zrób for/repeat i sprawdzaj po kolei każdy kwadrat ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się