odex Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, chciałbym poruszyć pewną kwestię, która w mojej opinie zawsze w GM stwarza największy kłopot - kolizję obiektów i płynność ruchu z tym związana. Do rzeczy: moja scena wygląda bardzo prosto - mamy obiekt gracza, który znajduje się w kole (rysowanym, nie jest to prawdziwy obiekt). Chciałbym by gracz mógł płynnie poruszać się po "krawędziach" koła, bez zatrzymywania się w nich. Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić? Aktualnie zatrzymuję ruch przez funkcję Point_distance, jednak wiem, że nie jest to idealne rozwiązanie. Poniżej STEP obiektu gracza (i to zasadniczo wszystko co w tej grze aktualnie jest): prawy = keyboard_check(ord("D")) lewy = keyboard_check(ord("A")) gora = keyboard_check(ord("W")) dol = keyboard_check(ord("S")) xaxis = (prawy - lewy); yaxis = (dol - gora); direc = point_direction(0, 0, xaxis, yaxis); if xaxis = 0 && yaxis = 0 { len = 0; } else { len = szybkosc; } x += lengthdir_x(len, direc) y += lengthdir_y(len, direc); if point_distance(x, y, room_width/2, room_height/2) >= 200 { x = xprevious; y = yprevious; } Będę bardzo wdzięczny za jakąś poradę jak łatwiej ten problem rozwiązać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się