Skocz do zawartości

Zapis stanu pokoju


peterz_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Pytanie banalne, ale jednak je zadam, gdyż przeszukując forum nie udało mi się natknąć na odpowiedź.

 

Czy istnieje możliwość zapisania obecnego stanu pokoju, przejście do kolejnego i powrót do Room_1? Coś podobnego jak zapis stanu gry, przejście do kolejnego i wczytanie gry.

 

Czy do każdego obiektu muszę dodać zmienne np: global.postać1_położenie_x= global.postać2_położenie_x = ??

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczenie "Room persistent" (czy coś w tym stylu) w opcjach rooma spowoduje, że room pozostanie w swoim stanie po wyjściu aż do ponownego wejścia. Działa z game_save(). Rzecz w tym, że jeżeli masz:

-struktury z przedrostkiem ds_

-buffery

-surface

-mp_gridy

-ręcznie dodawane sprite'y i inne assety

-sockety

to game_save nie zapisze tych danych. W przeciwnym wypadku, wystarczy zaznaczyć "Room persistent" w opcjach rooma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...