olokolo96 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Cześć wszystkim ! Ostatnio uczyłem się robić platformówki, oglądałem wiele poradników itp... wszystko zrozumiałem oprócz tych linijek kodu, plz możecie wytłumaczyć ? Z góry dzięki. kod : if (place_meeting(x+hspd,y,obj_solid)) { while(!place_meeting(x+sign(hspd),y,obj_solid)) { x += sign(hspd); } hspd = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 GML if (place_meeting(x+hspd,y,obj_solid)) sprawdza, czy instancja dotyka innej instancji typu obj_solid na pozycji prewidywanej w następnym stepie. GML while(!place_meeting(x+sign(hspd),y,obj_solid)) { x += sign(hspd); } jeśli tak, to przesuwaj instancje w kierunku prędkości horyzontalnej do czasu, aż napotka przeszkodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olokolo96 Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Dzięki za odp, tylko zbytnio nie wiem jak używać tego while i sign Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 while oznacza pętlę. GML var i = 0; while(i < 10) { show_debug_message(string(i)); ++i; } pętla ta będzie wykonywać się, dopóki warunek zawarty w nawiasach po while będzie prawdziwy. w tym przypadku będzie wypisywana do konsoli zwiększająca się co krok pętli wartość zmiennej i dopóki będzie ona mniejsza niż 10. przetestuj, pobaw się warunkiem, szybciej zrozumiesz. sign zwraca 1, jeśli argument jest większy od zera, zaś -1 jeśli jest mniejszy od zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się