Issen Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Wiecie może w jaki sposób jest kodowany kolor w funkcji draw_text_color(x,y,string,c1,c2,c3,c4,alpha) kolor przedstawia: c1 - lewy gorny c2 - prawy gorny c3 - prawy dolny c4 - lewy dolny a teraz w jakiej zmiennej mieszcza sie te kolory probowalem wstawic hex i tez nie dziala, wpisuje 1000 i jest kolor czerwony. Troche sie zmieszalem czy ktokolwiek wie jak policzyc kolor? naprzykład pomaranczowy: #FFA000 http://www.kurshtml.boo.pl/html/kolory.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Hexy to są do htmla, nie do GM'a!!! :/ A coś mi sie tu widzi że nie chodzi o lewy, prawy, górny, dolny tylko o składowe koloru, red green blue itp. I używaj liczb z przedziału 0-255. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 właśnie to nie sa składowe bo jak by tak było to po problemie. Zreszta składowe to 3 kolory a nie 4!!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 właśnie to nie sa składowe bo jak by tak było to po problemie. Zreszta składowe to 3 kolory a nie 4!!!!!!!!!!!!!!!!! W takim bądź razie w których zmiennych sie ustawia składowe? Zresztą z tego co wiem GM nie obsługuje jeszcze gradientów, to ja nie wiem skąd to wziąłeś... ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 W zarejestrowanej obsługuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 W zarejestrowanej obsługuje :) A no, rzeczywiście. ;p W helpie poszukaj, pownno coś tam być o kolorach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Szukałem nic tam niema. Taki kod: draw_text_color(s_x,s_y,'Cze',1000,1000,0,0,1); Taki wynik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 17 Października 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Gradienty są w GM. Kolor liczony jest tak: kolor = czerwony + zielony * 255 + niebieski * 255 * 255; Czyli podstawiajac 1000 masz kolor: 235 + 3 * 255 + 0 czyli szesnastkowo: EB0300 Ale zeby sie nie przemeczac, to od tego jest funkcja zwracajaca kolor: kolor = make_rgb_color( red, green, blue ); //podstawiasz liczby od 0 do 255. Powyzsza forma to odwzorowanie koloru w formie liczby dziesietnej, oczywiscie mozesz nie uzywac funkcji make_rgb_color tylko wprost zapisu szesnastkowego, poniewaz GM obsluguje takowy, ale z prefiksem dolara: kolor = $FFA00; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Dzięki! Domyślałem się że to jakoś tak musi być! Ale myślałem decymalnie. Znaczy ze mnozyłem razy 1000 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 17 Października 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Zrobiłem update swojego poprzedniego, tak gwoli przypomnienia. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 17 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Dam jeszcze tylko przykład KODU W draw: kolor = make_color_rgb( 255, 210, 0 ); draw_text_color(1,1,'Cze',kolor,kolor,kolor,kolor,1); Z funkcją szesnastkową nie działa za dobrze. Chodziło ci o funkcje: make_color_rgb(r,g,b); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 17 Października 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Nie. Dobrze napisałem, zapis szesnastkowy (a nie funkcja) działa dobrze. Tylko mała uwaga, której się nie przyjrzałem wcześniej i popełniłem błąd: #EB0300 to html'owy zapis 3 liczb 1-bajtowych $EB0300 to zapis GM'owy ale nie 3 ale 1 liczby (będę strzelał, bo nie jestem pewien co tam Mark Overmars zaimplementował) 4 bajtowej. Nie ma w systemach liczb 3 bajtowych (tylko potęgi liczby 2), więc po stronie GM'a jest to tak naprawdę liczba $00EB0300, ponieważ następuje dopełnienie od lewej strony. Ale dość już o bajtach, wróćmy do sedna. Tak jak dziesiętnie w liczbach arabskich kolejne cyfry wraz ze wzrostem liczby są dopisywane z lewej strony: 10, 210, 5410 itd. tak samo jest heksadecymalnie (szesnastkowo) 93, FF93, A6FF93 itd. Krótko mówiąc jeżeli $EB0300 to jedna liczba, a nie trzy zapisane kolejno po sobie, a kolor czerwony jest najmniejszą składową (bo nie mnożona przez 255) liczby koloru, to trzeba ją zapisać ... na odwrót, gdyż kolor czerwony powinien znajdować się po prawej stronie: $0003EB - nie RGB a BGR. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się