Skocz do zawartości

tekst w textboxie nakłada się na tekst


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim

 

Od paru dni próbuje ustawić tekst w textboxie,które zaimportowałem sobie ze sklepu marketplace z yoyogames.com

Dokładnie ten

 

link do textboxa

 

No i problem jest taki,że jak go zaimportuje do swojego projektu,to tekst mi się w nim nakłada na siebie..dziwna to sytuacja,bo jak np zaimportuje go do nowego projektu pustego,to jest normalnie,a w moim już nie.Próbowałem i czcionkę zmienić,ale to nic nie daje..

 

Tutaj kod textboxa

 

obj_textbox

 

create

 

GML
/*

skrypty, zawierają wszystkie niezbędne informacje na temat

wszystkich z poniższych funkcji.

*/

 

// Zainicjowanie silnika CTB

ctb_init();

 

// Oznaczenie tego obiektu jako pole tekstowe

ctb_create();

 

// Dodawanie kilku ikon

icon_typing = spr_ico_typing_small;

icon_finished = spr_ico_continue_small;

 

// Dodawanie kilku kolorow

ctb_add_color( "default", c_white );

ctb_add_color( "white", c_white );

ctb_add_color( "blue", c_blue );

ctb_add_color( "yellow", c_yellow );

ctb_add_color( "red", c_red );

 

// Dodawanie kilku czcionek

ctb_add_font( "default", f_normal );

ctb_add_font( "normal", f_normal );

ctb_add_font( "other", f_other );

 

// Dodawanie dzwieku

ctb_add_sound( "gun", snd_gun );

 

// Dodawanie niestandardowego polecenia, aby zmienić charakter obrazu

char_sprite = spr_char;

ctb_add_command( "char", command_char );

 

//Ustawiamy dopełnienie pola tekstowego

//Dodajemy duże lewe dopełnienie wstawiania sprite znaków w RHW tekstowym

ctb_set_padding( 116,10,10,10 );

 

// Ustawienie tla pola tekstowego

sprite_index = ctb_load_subimage( spr_textbox_slice9_subimages, room_width-128, 108 );

 

// Dodawanie tekstu w polu tekstowym

ctb_add_text( "W[c:blue]e[c:yellow]l[c:red]c[c:default]o[c:blue]m[c:red]e[c:yellow]![c:default]" );

ctb_add_text( "My name is John.#[pause:15]I will explain you what this textbox engine can do." );

ctb_add_text( "First, you should know that it works using [f:other][c:yellow][tags][f:default][c:default]." );

ctb_add_text( "Those [c:yellow]tags[c:default] will let you control some cool properties of your textbox." );

ctb_add_text(

"Some of them are [f:other]Fonts[f:default],[pause:30]"+

" [c:blue]Colors[c:default],[pause:30] [speed:0.1]Speed[speed:1],[pause:30]"+

" Sounds[sound:gun],[pause:30] pauses,[pause:30] or even custom commands that you can add!");

ctb_add_text( "Exciting, isn't it?" );

ctb_add_text( "All of them are available through the use of tags." );

ctb_add_text( "For example, to use a [c:blue]Color[c:default], you would use the [tag:off][c:<color_name>] or [color:<color_name>][tag:on] tags." );

ctb_add_text( "You can even use your own scripts in your own tags!" );

ctb_add_text( "For example, let's change my face for a second..." );

ctb_add_text( "[char:char2]Woah![pause:8]Woah![pause:8]Woah![pause:15]#What is going on!!!" );

ctb_add_text( "[char:char]Gosh, thank god it was only for one moment!" );

ctb_add_text( "Other cool features of the textbox are [c:yellow]Auto-Wrapping[c:default] and [c:blue]Auto-Overflow[c:default]." );

ctb_add_text( "[c:yellow]Auto-Wrapping[c:default] will automatically ajust the text to fit in the textbox." );

ctb_add_text( "You don't have to add any newline character." );

ctb_add_text( "Be warned that the textbox uses tags for newline, but also the [c:yellow][#][c:default] character." );

ctb_add_text( "To use the [#] character, you must use the [tag:off][#][tag:on] tag." );

ctb_add_text( "[c:blue]Auto-Overflow[c:default] means that if you add too much text, the overflowing text will automatically be added into the next page of the dialogue for you." );

ctb_add_text( "With those two automatic features, you don't have to worry about your text fitting in the textbox, the textbox takes care of all that for you." );

ctb_add_text( "With all that said,[pause:15]#I hope this little textbox will fit your games!" );

ctb_add_text( "Now I must take my leave." );

ctb_add_text( "Thanks for trying my textbox!" );

 

 

STEP

 

GML
ctb_update();

 

 

 

DRAW

 

GML
ctb_draw();

draw_sprite( char_sprite, 0, x+6, y+6 );

 

No i parę skryptów jest jeszcze..

Gdzieś tkwi bład..

 

 

 

na obrazku to wygląda tak:

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...