Milord Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Cześć wszystkim mam taki problem z ruchomym głównym tłem. Może wyjaśnię o co dokładnie mi chodzi. mam trzy tła background1 bacground2 background3 Każde z nich ma takie same wymiary czyli 2096x1536 Tło background3 to sceneria na której są solidy nałożone Tło Background2 to statyczne tło na których widać bliższe elementy Tło background1 to ruchome tło w oddali z delikatnym blurem Viewa mam ustawionego na 800x500 I teraz chciałbym ustawić żeby te tło background1 poruszało się przy ruchu gracza góra,dół,lewo prawo... próbowałem już w stepie bohatera różnych ustawień np: GML background_x[0] = view_xview[0]/5; // różne cyfry wstawiałem background_y[0] = view_yview[0]/5;// różne cyfry wstawiałem Efekt jest taki,że jak chodzę bohaterem,to te tło dziwnie się porusza,np jak mam w oddali krajobraz,to przy poruszaniu ten krajobraz opada nie widać go,jest potem w innym miejscu,a w miejscu krajobrazu jest inna część tła z całości. Jak np wyłączę ruchome tło,to krajobraz wszystko ładnie jest dopasowane,no,ale nie ma efektu poruszającego się tła. Kiedyś miałem ustawione tło ruchome o identycznych rozmiarach co view i było ok,a teraz ma view inny i tło większe,bo chciałem żeby to lepiej wyglądało... Kurcze walczę z tym już jakiś czas i nie wiem jak to ustawić żeby było dobrze. Statycznie jest dobrze jak ładnie to wygląda,ale wtedy brak efektu głębi poruszania się tła.. Nie mam już pomysłu na to.. proszę pomóżcie Game Maker Studio Pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się