BloodDzioch Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 Taki mam problem: Chcę zrobić żeby po każdej zmianie wartości zmiennej na chwilę pojawiał się obiekt a potem znikał (część z obiektem powiedzmy że umiem zrobić) i był "spokój" aż do kolejnej zmiany wartości i tak w kółko. Teraz pytanie moje jak sprawdzać czy zmieniła się zmienna, nie chodzi mi tu o konkretną wartość np. if costam = 1 tylko generalnie o jakąkolwiek zmianę. Dziękuje :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 No po prostu, jak zmieniasz zmienną to wyświetlasz napis, albo sprawdzasz czy się zmieniła. Potem dajesz alarm żeby znikł po jakimś czasie(instance_destroy(), ew. visible=false - w 1szym przypadku instancja wgl zostanie zniszczona a w 2gim przestanie być rysowana, pewnie chodzi Ci o to pierwsze). Sprecyzuj trochę pytanie, bo nie kumam :/ Co do drugiej części. Dobrze rozumiem, nie chcesz sprawdzać konkretnej zmiennej tylko wszystkie? I jak jakakolwiek się zmieni(np.: fps) to ma się coś dziać? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodDzioch Opublikowano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 chce konkretną zmienną. Akcja powtarza się kilkanaście razy i nie chcę za każdym razem sprawdzać if cos=2 {kod na znikanie}, if cos=3{kod} if cos=4 i tak dalej, tylko chcę żeby akcja działa się zawsze kiedy zmienna zmieni wartość. Przy starcie ma wartość 0, więc kiedy zmieni na inną obiekt pojawia się i znika, nast. to samo dzieje się kiedy zmienna znowu zmieni wartość na inną niż była przy ostatnim pojawianiu i znikaniu...trochę chaotycznie, wiem. Samo znikanie i pojawianie się ogarnę. Bardziej chodzi mi o to jak sprawdzać czy zmienna zmieniła wartość. Wiem jak sprawdzać czy zmienna ma konkretną wartość, ale jak sprawdzać czy zmieniła się w jakikolwiek sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 No właśnie, bo nie zrozumiłem bo napisałeś, że nie chcesz sprawdzać konkretnej zmiennej tylko jakąkolwiek :/ Najłatwiej to zrób drugą zmienna np cos_old i zmieniaj tylko cos. Sprawdzaj w step potem, czy są różne(w ten sposób sprawdzisz, czy się zmieniła) GML if costam != costam_old { //akcja wyświetlania, czy jaka tam ma być costam_old=costam; } O to Ci chodziło, czy znów coś źle zozumałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodDzioch Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Po drobnej przeróbce: DZIAŁA! Wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się