PoxiPol Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Atoż nietypowe pytanie, ale ciężko mi się ogarnąć. Tworzę obiekt obiektem. Nazwijmy to tatuś i synek. Otóż i tatuś i synek mają inne zadanie, ale muszą sie trzymać razem. Lecz na ekranie duuużo jest tatusiów i ich odpowiednich synków, w jaki sposób mogę ich odróżnić? Tak by odpowiedni synek zawsze się trzymał swojego tatusia. Danke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 W ten sposób dziecko ma ID ojca. W odwrotną stronę podobnie możesz zrobić, albo już od dziecka wysłać do ojca jeżeli mają mieć obaj swoje ID. GML instance_create(x, y, obj).parent_id=id; Później np. z poziomu dziecka ustalasz x ojca: GML parent_id.x=x+40;lub dostosowujesz x dziecka do ID ojca: GML x=parent_id.x+40; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Coś nie tak. ta kropka nie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 aha wiem. GML (instance_create(x, y, obj)).parent_id=id; Jeszcze w nawias trzeba. Sorry, bo pisałem z głowy i takie przeoczenie :/ Ale w parent_id.x=x+40; i x=parent_id.x+40; powinno już bez nawiasów działać ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Przypomniało mi się inne rozwiązanie, ale dziekuję :) GML a=instance_create(x,y,obj); //a pozniej w step a.x=x a.y=y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Można i tak. Na to samo wychodzi. Tylko Ty uzyskujesz ID syna, a ja dałem sposób w drugą stronę - syn uzyskuje ID ojca :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się