Cygnus Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Cześć wszystkim stworzyłem sobie obj_gameover a w nim w draw dałem taki kod: GML draw_set_halign(fa_center); draw_set_valign(fa_middle); draw_set_font(fnt_large); draw_set_color(c_white); draw_text(room_width/2,room_height/2,"Game Over"); draw_set_font(fnt_small); draw_text(room_width/2,room_height/2,+ 50, "Press R to restart or Esacpe to game menu"); czcionki też stworzyłem w folderze fonts w kolizji bohatera z wrogiem dałem ten kod GML if( global.life <= 0 ) { instance_create(room_width/2,room_height/2,obj_player); } else { instance_create(0,0,obj_gameover); } instance_destroy(); Ok bohater ginie,ale nie widać napisu Game Over:/ co jest nie tak?? (game maker studio) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Ja tutaj widzę, że wskrzeszasz bohatera, jeśli masz mniej lub 0 żyć. Czy to nie jest problemem? Druga sprawa-Zmieniasz x i y viewów? Jeśli tak to może ten napis się pojawia, ale w innym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 a nie powinno po prostu być: GML if( global.life >= 0 ) { instance_create(room_width/2,room_height/2,obj_player); } else { instance_create(0,0,obj_gameover); } instance_destroy(); czyli zamiast <= to >=? Inna sprawa, czy nie powinieneś oprócz tworzenia na nowo gracza, usuwać życia(gloval.life--)? Aha i taka pierdółka, ale wykorzystujesz wbudowaną zmienną lives? Bo jeżeli nie to nie lepiej jej użyć zamiast global.life? Ją i tak sam GMS tworzy i zajmuje ram, więc może niech się do czegoś przyda zamiast tworzyć nową ;) @e: jeżeli to nie pomogło, możesz łatwo zdebugować w czym rzecz. Stwórz obj_gameover w roomie ręcznie, włącz i sprawdź, czy poprawnie się wyświetla - jeżeli tak to znaczy, że obiekt nie został stworzony i kod kolizji z wrogiem jest błędny, jeżeli nie to oznacza, że źle napisałeś kod obiektu gameover. Można też użyć innego sposoby i sprawdzić kodem, lub debugerem, czy ta instancja istnieje po tym jak nie masz już żyć(to też chwila minuta roboty, szczególnie w przypadku debugera). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dzięki Panowie już problem rozwiązałem;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się