HBarteek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Witam ponownie mam problem mianowicie chcę aby po upłynięciu np 10sec nasze punkty były wpisywane do tabeli zrobilem cos takiego ale nie dziala GML alarm[0] = 300 { if alarm[0]>-1 then highscore_add (score, a); } moglby ktos mnie jakos naprowadzic co jest tutaj zle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 GML if alarm[0]>-1 Tutaj siedzi główny podejrzany. Pamiętaj, że 300,299,298 itp są zawsze większe od -1, więc warunek jest zawsze prawdziwy, nie tylko dla zera. Czy poprzez "nie działa" rozumiesz to, że "nic się nie dzieje" czy to, że tabela punktów wyświetla się momentalnie? I przede wszystkim, czy wszystko powyżej dzieje się w jednym evencie? Jeśli tak, to którym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HBarteek Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 nic sie nie dzieje kod jest dodany jako w evencie create i wrzucony do roomu jako taka luzna opcja bez sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Cóż, oznacza to, że warunek, jaki by on nie był, sprawdzany jest tylko raz - w evencie create. Niezbyt rozumiem, czemy po prostu nie wywalisz wszystkiego oprócz pierwszej linijki, a linijkę z highscore_add() umieścisz w evencie Alarm 0. Robię tak od GM5.0 i nigdy nie miałem problemów ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HBarteek Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem w co wątpię bo nie działa ;d to w Create ma być GML alarm[0] = 300 a w Alarm 0 GML { highscore_add ( noone, score ); } czy o to Ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem w co wątpię bo nie działa ;d to w Create ma być GML alarm[0] = 300 a w Alarm 0 GML { highscore_add ( noone, score ); } czy o to Ci chodziło? Ty chyba najlepiej powinieneś znać odpowiedź na to pytanie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Z której wersji Game Makera korzystasz? Bo nie widzę powodu, dla którego powyższy kod nie miałby zadziałać. Inna sprawa to to, że mimo, iż często używam Alarmów (chociaż stopniowo przestawiam się na timeline'y), to nie pamiętam, bym kiedykolwiek korzystał z funkcji highscore_add(). Być może tutaj tkwi problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HBarteek Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Korzystam ze studio 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 W takim razie wszystko działa jak należy. Problem jest innej natury: umieściłeś kod na zamieszczenie wyniku w tabeli, ale nigdzie nie ma kodu, który by tę tabelę wyświetlał - stąd też nie widzisz, by cokolwiek się zmieniło. Jakiś czas temu można było jeszcze użyć funkcji highscore_show(), ale obecnie jest ona przestarzała i jako taka nie zadziała w obecnej wersji. Spróbuj użyć w evencie Draw funkcji draw_highscore(). Nie wygląda to jednak zbyt dobrze, więc polecam samodzielne napisanie skustomizowanej tabeli wyników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się