Skocz do zawartości

Jak zablokować pełny obrót.


Revael

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco:

Armata obraca się w stronę kursora ( w tym przypadku w stronę celownika )

Ale chciałbym aby nie ważne czy dam kursor bardziej na lewo to i tak armata się dalej nie obkręci.

Armata jeździ po torach ( tylko w górę i w dół ) ale nie chcę aby była możliwość "popatrzenia" armatą bardziej w lewo niż jest to na screenie.

http://imgur.com/7AexGWq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, jakiego skryptu używasz do wycelowania armaty w kursor? Bo wszystko od tego zależy.

 

Jeżeli jest to coś w stylu

kierunek=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);
image_angle=kierunek;

//a potem przy wystrzale coś w stylu
kulaarmatnia=instance_create(x,y,objKulaArmatnia);
kularmatnia.direction=kierunek;

 

wystarczy

 

kierunek=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);
if kierunek>45 kierunek=45; //ograniczenie counter-clockwise
if kierunek<360-45 kierunek=360-45; //ograniczenie clockwise
image_angle=kierunek;

 

 

 

to powinno zadziałać (jak zwykle, nie sprawdzałem), zakładając, że nie korzystasz z czegoś innego do nakierowania armaty na kursor, np. funkcji trygonometrycznych bądź wektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...