NOssX Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Witam, od dłuższego czasu planuję zrobić pewien program w GM w którym dla urozmaicenia chcę wstawić specjalną animację tła, która będzie odbywać się w trójwymiarowej przestrzeni, wszystkie działające pola wyboru itp. będą zwyczajne statyczne w 2D, lecz te tło background będzie ciągle aktywne w przestrzeni. No i tu zaczyna się problem, ponieważ nie jestem uzdolnionym programistą, zajmuję się wyłącznie grafiką a kodowanie niestety nigdy mi nie wchodziło. To, co umiem zrobić, to zmodyfikować odrobinę kod, który już istnieje, albo dodać fragment banalnego kodu, jak dodanie koloru czcionki itp. a więc bądźmy szczerzy nic nie umiem... Dlatego zwracam się do Was, uzdolnionych programistów GML, którzy mi pomogą i z łatwością stworzą chociaż podstawowy kod, który potem będę mógł zmodyfikować wedle uznania ^_^ Oczywiście szukałem podobnego example'u na gmc.yoyogames, lecz nie znalazłem nic, co by przypominało to, co ja chcę zrobić... Do rzeczy... Chciałbym, aby ktoś stworzył przykład, w którym będzie trójwymiarowa przestrzeń a na środku kadru kamery będzie animowana sekwencja sprite'ów odwróconych ciągle do kamery (jak w starych grach trawa, drzewa, beczki itp.) w skoordynowanym i płynnym ruchu. - Ten skoordynowany ruch powinien wyglądać tak, albo chociaż prawie tak samo, jak w tle menu PlayStation 2, gdy nie ma włożonej płyty i latają na środku w kółko te błękitne kulki... łatwo się domyślić o co chodzi.. Dla osób, które nie wiedzą o co chodzi poniżej jest link (zaczyna się od ósmej sekundy) Ważne jest to, aby ruch tych sprite'ów zwalniał czasem, gdy sprite'y wznoszą się do góry a gdy zaczynają opadać, to przyspieszają - identycznie jak w tym menu na PS2. - Chciałbym, aby sekwencja tego ruchu była zaprogramowana tak, aby można ją łatwo modyfikować, ponieważ w przykładzie nie musicie się wysilać, ja sam ją potem ulepszę i zrobię tak, aby perfekcyjnie płynnie ruszała się, bez zacinek (paths?) na płaskim no da się, ale zrobić paths w przestrzeni? :blink: - Każda z kulek powinna ciągnąć za sobą ogon... da się to zrobić przy pomocy gotowych klocków "Particles" w przestrzeni 3D? Na płaskim 2D da się to zrobić, ponieważ widziałem przykłady na taki efekt, ale w 3D? - I ostatnie.. Kulki powinny chociaż mieć odrobinę poświaty (jak Bloom) aby wydawało się, jakby świeciły. Bardzo zależy mi, aby ktoś podjął się stworzenia takiego przykładu z właśnie takim ruchem sprite'ów, ponieważ inaczej nie będzie tego pięknego efektu w który celuję... Gdyby nie było problemem to także chciałbym, aby ktoś dodał do tej sceny odbijającą scenę podłogę, aby te płynnie poruszające się sprite'y efektownie odbijały się w podłodze. Mam nadzieję, że da się w ogóle wycisnąć takie coś z silniku GM, ale wydaje mi się, że da się.. widziałem nie jeden example w życiu, który wyglądał niesamowicie a to tylko GM był... :) Będę niezmiernie wdzięczny i szczęśliwy, gdy ktoś z was zrobi taki przykład... bardzo pomoże mi to w stworzeniu efektu o jaki mi chodzi. Pozdrawiam was, trzymam kciuki i czekam na odp. :bye1: ------------------------ Przykłady proszę podawać do wersji GameMaker 8 albo starszych, ponieważ nie mam GM 8.1/Studio itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 chyba każdy widział te tło menu chociaż raz w życiu ;) No chyba nie. PC master race Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się