Hawaxi Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam, chce aby program coś robił gdy wartość global.a się zwiększy... próbowałem GML if global.a++ ale to nie działa <_< jest na to jakiś myk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorsis Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Może utwórz drugą zmienną globalną którą ustawisz na =a przed potencjalną zmianą, a później dopiero sprawdzisz czy się a zwiększyła (a>b), ale szczerze powiedziawszy to nie jestem pewien co chcesz zrobić. Niespotykany dla mnie kod zaprezentowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Druga zmienna nie musi być globalna, poza tym pomysł spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorsis Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 No jeżeli zwiększenie zmiennej i sprawdzenie jest w tym samym obiekcie to nie musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawaxi Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 no tak, ale to jest jednorazowe a ja chce żeby za każdym razem gdy wartość global.a się zwiększy wykonywało tą instrukcje... czyli nie ma na to jakiegoś specjalnego sposobu? Musze kombinować ze zmiennymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 no tak, ale to jest jednorazowe a ja chce żeby za każdym razem gdy wartość global.a się zwiększy wykonywało tą instrukcje... czyli nie ma na to jakiegoś specjalnego sposobu? Musze kombinować ze zmiennymi? specjalnego eventu na to nie ma Musisz w obiekcie, który będzie śledził tą zmienną (obiekt śledź ;) ) w create event ustawić sobie lokalną zmienną np prev_a GML prev_a=global.a; a w stepie sprawdzać czy się nie zmieniło: GML if(prev_a!=global.a){ prev_a=global.a; //tutaj to co chcesz robić } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się