Skocz do zawartości

usprawnienie AI


pio_trek

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi mi oto zeby usprawnic mi troszke ta inteligencje

1. objekt niemoze miec maski

2. gdy jej niema ma sie niekrecic przy kolizji z solid objektem (w tym wypadku sciana)

3. sciana musi byc solid

4. gdy zacznie strzelac i gdy sie przemiescze niech odrazu zmieni cel, a nie jak wyjde dopiero po za dana wartosc

5. gdy jestem zalozmy "na scianie" to niestrzela i dobrze ale caly czas mnie poszukuje

6. moze byc cos jeszcze lepszego ;p

 

tu macie kod:

 

w create

widzi=0;

 

w step

image_angle=direction;

dys_to_player=point_distance(x,y,o_bohater.x,o_bohater.y);

if dys_to_player<150
{
   widzi=150;
}
else
{
   widzi-=1;
}

if widzi>0
{
   if dys_to_player<100
   && !collision_line(x,y,o_bohater.x,o_bohater.y,o_sciana5,1,1)
   
   {
        id_=instance_create(x,y,o_naboj_wrog);
        id_.direction=direction
        id_.speed=10;
   }
   else
   {
       mp_potential_step(o_bohater.x,o_bohater.y,2,0);
   }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...