Skocz do zawartości

Obracanie modelu 3D dookoła osi


Qbi Wan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

Mam taki kodzik w Draw:

 

GMLd3d_set_projection_ext(x_camera,y_camera,z_camera, x_model,y_model,z_model,0,0,1,45,1,1,262144);

 

draw_set_color(c_white);

 

d3d_draw_floor(20,20,0, -20,-20,-2, tex_wall,40,40);

 

draw_set_color(c_blue);

 

d3d_transform_set_identity();

 

d3d_transform_set_rotation_axis(0, 0, 1, z_rot);

 

d3d_model_draw(my_model, x_model,y_model,z_model,tex_wall);

 

d3d_transform_set_identity();

 

 

my_model to tylko d3d_model_block(my_model, 0.5, 0.5, 1, -0.5, -0.5, 0, 1, 1); wszystko jest w jednym obiekcie obj_ctrl, x_model, y _model i z_model są modyfikowane na klawisze q w e a s d, a z_rot rośnie o 1 na step. Wszystko jest dobrze dopóki nie ruszę x_model lub y_model. Wtedy zamiast przesuwać się po osiach i obracać się wokół własnej osi z, zaczyna krążyć wokół punktu 0,0,0([create] xyz_model) na odległość przeciwprostokątnej z x_model i y_model, podczas gdy kamera podąża za prawidłowym pkt xyz_model. Co jest potrzebne do otrzymania zamierzonego efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...