Qbi Wan Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Witajcie :) Mam taki kodzik w Draw: GMLd3d_set_projection_ext(x_camera,y_camera,z_camera, x_model,y_model,z_model,0,0,1,45,1,1,262144); draw_set_color(c_white); d3d_draw_floor(20,20,0, -20,-20,-2, tex_wall,40,40); draw_set_color(c_blue); d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_set_rotation_axis(0, 0, 1, z_rot); d3d_model_draw(my_model, x_model,y_model,z_model,tex_wall); d3d_transform_set_identity(); my_model to tylko d3d_model_block(my_model, 0.5, 0.5, 1, -0.5, -0.5, 0, 1, 1); wszystko jest w jednym obiekcie obj_ctrl, x_model, y _model i z_model są modyfikowane na klawisze q w e a s d, a z_rot rośnie o 1 na step. Wszystko jest dobrze dopóki nie ruszę x_model lub y_model. Wtedy zamiast przesuwać się po osiach i obracać się wokół własnej osi z, zaczyna krążyć wokół punktu 0,0,0([create] xyz_model) na odległość przeciwprostokątnej z x_model i y_model, podczas gdy kamera podąża za prawidłowym pkt xyz_model. Co jest potrzebne do otrzymania zamierzonego efektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Chętnych od zatrzęsienia... ale nieważne, na yoyo znalazłem dokładnie to o co mi chodziło. Dla przyszłych pokoleń zamieszczam link: "obracanie modelu 3D" "rotation" "translation" :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się