Skocz do zawartości

Game Maker Studio Drabina i problem


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam taki problem,próbuje wejść po drabinie i spadam:/ Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Co mam wpisać,żeby to działało prawidłowo,że jak jestem przy drabinie,to mogę po niej normalnie wchodzić:

O to kod bohatera obj_player

 

 

CREATE

 

GML
[/gml]

 

start_x = x;

start_y = y;

 

phy_fixed_rotation = true;

 

move_speed = 200;

max_xspeed = 2;

jumping = false;

jump_force = -95;

onladder = 0;

ladderspeed = 4;

[gml]

 

STEP

GML
[/gml]

phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed);

 

if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) {

sprite_index = spr_Player_Running;

 

} else{

sprite_index = sprPlayer;

 

}

if (phy_speed_y > 1.2) {

sprite_index = spr_Player_Falling;

}

 

 

image_speed = phy_speed_x / 10;

 

background_x[0] = -phy_position_x / 5;

background_x[0] = -phy_position_y / 5;

 

 

background_x[1] = -phy_position_x / 5;

background_x[1] = -phy_position_y / 5;

 

 

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obj_laserek);

}

 

phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed);

 

if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) {

sprite_index = spr_Player_Running;

 

} else{

sprite_index = sprPlayer;

 

}

if (phy_speed_y > 1.2) {

sprite_index = spr_Player_Falling;

}

 

 

image_speed = phy_speed_x / 10;

 

background_x[0] = -phy_position_x / 5;

background_x[0] = -phy_position_y / 5;

 

 

background_x[1] = -phy_position_x / 5;

background_x[1] = -phy_position_y / 5;

 

 

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,obj_laserek);

}

 

 

 

 

 

if (onladder = 0)

{

 

}

 

 

//How we want ladders to work

//CHECK -Player can get onto ladder anytime by pressing UP when ontop of the ladder (in doing so is moved to the center of the ladder space DONT KNOW HOW TO DO!)

//-Player can jump OFF ladder by precissing space at any time

//CHECK -Gravity has no effect while "on the ladder" (but has effect while in the same space as the ladder but not activity climbing it.

//-Player can get off the ladder by pressing Down

//CHECK -Pressing Left and Right has NO EFFECT while on the ladder (except for orientation which you don't know how to do yet!)

 

//ladder!

//To get ON the Ladder

if (onladder = 0)

{

 

{

if (place_meeting (x,y,object106))

{

onlader = 1;

}

}

}

//To move arround and get OFF the ladder

else

{

 

if (key_jump = 1)

{

if (key_down = 1)

{

 

onladder = 0;

}

else

{

onladder = 0;

 

 

vsp = key_jump * -jumpspeed;

}

}

else

{

vsp = ((key_up + key_down) * ladderspeed);

}

}

 

//end ladder

[gml]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...