Cygnus Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Słuchajcie mam taki problem,próbuje wejść po drabinie i spadam:/ Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Co mam wpisać,żeby to działało prawidłowo,że jak jestem przy drabinie,to mogę po niej normalnie wchodzić: O to kod bohatera obj_player CREATE GML [/gml] start_x = x; start_y = y; phy_fixed_rotation = true; move_speed = 200; max_xspeed = 2; jumping = false; jump_force = -95; onladder = 0; ladderspeed = 4; [gml] STEP GML [/gml] phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed); if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) { sprite_index = spr_Player_Running; } else{ sprite_index = sprPlayer; } if (phy_speed_y > 1.2) { sprite_index = spr_Player_Falling; } image_speed = phy_speed_x / 10; background_x[0] = -phy_position_x / 5; background_x[0] = -phy_position_y / 5; background_x[1] = -phy_position_x / 5; background_x[1] = -phy_position_y / 5; if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obj_laserek); } phy_speed_x = max(min(phy_speed_x, max_xspeed) , -max_xspeed); if(phy_speed_x > 0.1 || phy_speed_x < -0.1) { sprite_index = spr_Player_Running; } else{ sprite_index = sprPlayer; } if (phy_speed_y > 1.2) { sprite_index = spr_Player_Falling; } image_speed = phy_speed_x / 10; background_x[0] = -phy_position_x / 5; background_x[0] = -phy_position_y / 5; background_x[1] = -phy_position_x / 5; background_x[1] = -phy_position_y / 5; if keyboard_check(vk_control) { instance_create(x,y,obj_laserek); } if (onladder = 0) { } //How we want ladders to work //CHECK -Player can get onto ladder anytime by pressing UP when ontop of the ladder (in doing so is moved to the center of the ladder space DONT KNOW HOW TO DO!) //-Player can jump OFF ladder by precissing space at any time //CHECK -Gravity has no effect while "on the ladder" (but has effect while in the same space as the ladder but not activity climbing it. //-Player can get off the ladder by pressing Down //CHECK -Pressing Left and Right has NO EFFECT while on the ladder (except for orientation which you don't know how to do yet!) //ladder! //To get ON the Ladder if (onladder = 0) { { if (place_meeting (x,y,object106)) { onlader = 1; } } } //To move arround and get OFF the ladder else { if (key_jump = 1) { if (key_down = 1) { onladder = 0; } else { onladder = 0; vsp = key_jump * -jumpspeed; } } else { vsp = ((key_up + key_down) * ladderspeed); } } //end ladder [gml] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się