Skocz do zawartości

Stawianie bloków


Rekomendowane odpowiedzi

moze najpierw pokarze ci jak powinno byc zadane pytanie:

jakiej funkcji uzyc aby twozyc obiekty w pozycji x i y wyrownane do siadki o 64pixele?

jednak nie odpowiem ci na to pytanie ;)

idziesz na latwizne, my za ciebie nie napiszemy gry.

od tego jest faq, dokumentacja.

pozdrawiam i zycze wytrwalosci.

e: zalozyles 3 temat, w dodatku meczysz mnie na pw. hańba ci !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób, to postawienie sobie na mapie punktów w odpowiednich odstępach (np. co 32px), po tym jak je utworzysz, stawianie bloczków to prościzna.

(Zakładając, że korzystasz z GML)

 

Algorytm wygląda następująco:

Jeśli gracz kliknął LPM

Znajdź najbliższy punkt

Jesli takowy istnieje (mamy gdzie postawic bloczek, tudzież nie ma innego bloczku postawionego w tym punkcie)

Tworzymy tam bloczek funkcją instance_create(nazwa_obiektu,x,y);

Przez postawienie sobie punktu rozumiem utworzenie tablicy dwuwymiarowej, żeby ustalić w niej współrzędne, bądź utworzenie obiektów punkt i szukanie najbliższego (jeśli poszukasz w dokumentacji zapewne znajdziesz tam odpowiednią funkcje od tego, jeśli nie to musisz je gdzieś przechowywać (chodźby i w tablicy)).

Krótko mówiąc, jeśli nigdy nie programowałeś to musisz się poduczyć, ew. skorzystaj z bloczków.

 

PS: Jakbyś potrzebował z tym pomocy, napisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...