Skocz do zawartości

Bieganie 2d a'la Soldat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem :sp_ike:

Nie wiem jak zrobić bieg i takie tak w widoki 2d z boku. Tzn.:

 

Gostek cały czas gapi się na celownik i w jego strone ma skierowaną broń

Jak skacze też się gapi

Jak strzela też się gapi

Ludzik może kucać (i gapi się na celwonik)

Ludzik może czołgać się (i gapi się na celownik)

 

Coś a'la soldat. Mógłby ktoś przykładem zarzucić albo powiedzieć jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze 2 elementy górny lata za myszką

 

a dolny reaguje na kursory oba elementy

dac na

 

x=view_left+... y=view_top+...

wiec cały czas były by w tym samym miejscu na ekranie :)

 

hehe to moje rozwiązanie na szybkiego :P

może zadziała ja tam niewiem :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bohater z Soldata składa się z kilku elementów jak coś, praktycznie z kilku kończyn jest zlepiona postać.

 

DObra a teraz pisze jak zrobić cośtakiego w nieco uproszczonej opcji :}

 

Najpierw rysujesz bohatera, który nie powinien mieć jednej ręki, ( tej w której broń będzie trzymał ) następnie rysujesz sprit dla następnego obiektu. Rysujesz Całą łapę z bronią, później robisz, żeby ta łapa obracała się o 360 stopni w 72 klatkach. Robisz obiekt o tym spricie i wpisujesz w stepie

 

x=bohater.x
y=bohater.y
image_index=direction/5
direction=direction_point(self.x,self.y,mouse_x,mouse_y)

 

Oczywiście musi być też bohater, który będzie mógł trzymać ową broń :P. Więc tworzymy teraz obiekt bohater, o spricie którego narysowaliśmy na początku i przypisujemy mu wszystkie zdarzenia ruchu i Viola ! Gotowe ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ej, mam problem ;/ Zacząłem se robić gre z zastosowaniem tego sterowania i mam taki problem:

Tworze obiekt bohater i lufa. W bohater daje akcje chodzenia itp. W obiekcie lufa daje STEP i wpisuje ten skrypt.

x=bohater.x
y=bohater.y
image_index=direction/5
direction=direction_point(self.x,self.y,mouse_x,mouse_y)

(Zrobiłem żeby lufa obracała się)

Daje room'a, wstawiam oba obiekty i po uruchomieniu wywala mi błąd:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object lufa:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 4:

 

direction=direction_point(self.x,self.y,mouse_x,mouse_y)

 

at postion 12: Unknow function or script: direction_point

 

O co chodzi?? Mam GM6 wersje zarejestrowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...