smartboy Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Zaczne od tego,że przeleciałem Help`a i nie widzę tego tak samo funkcje więc zapytam Was tutaj. 1.Mam szary backrgound w roomie,chce,żeby w GameStart background w roomie był czarny ale nie umiem dopasować funkcji do tego.Szukałem. 2.Chcę ustawić,żeby np w create obiektu ustawiało mi origin Y = sprite_height-wartość.Jaką funkcje użyć,bo nie widzę szukałem coś z offset ale to nie to chyba. 3.Ostatnie pytanie. W grze mam czas,który płynie w jak ten na komputerze czyli rzeczywisty.My mamy godziny np 23 ale jak to będzie gdy ktoś z zagranicy odpali grę i nie będzie mieć godziny 23,bo oni mają 11 AM i 11 PM.Co tu zrobić ??? :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrDeatHSoul Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 1. O ile mówisz o kolorze, o tyle możesz wykorzystać następny kod: GML background_color = c_black; Albo zmienić kolor w pokoju (backgrounds > Color). 2. Jeżeli zmienisz origin u sprita, to ta zmiana zaważy na wszystkie obiekty, które wykorzystają ten sprite. Możesz wykorzystać funkcję sprite_set_offset. Na przykład, tak: GML sprite_set_offset(sprite_index, 0, sprite_height - 10); W innym wypadku możesz namalować sprite z przemieszczeniem. Na przykład, tak: create: GML sprite_offset_x = 10; sprite_offset_y = sprite_height - 10; draw: GML draw_sprite(sprite_index, image_index, x + sprite_offset_x, y + sprite_offset_y); 3. Myślę, że najprostsza decyzja - zapytać u gracza, jaki format on preferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smartboy Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 1. O ile mówisz o kolorze, o tyle możesz wykorzystać następny kod: GMLbackground_color = c_black; Albo zmienić kolor w pokoju (backgrounds > Color). 2. Jeżeli zmienisz origin u sprita, to ta zmiana zaważy na wszystkie obiekty, które wykorzystają ten sprite. Możesz wykorzystać funkcję sprite_set_offset. Na przykład, tak: GMLsprite_set_offset(sprite_index, 0, sprite_height - 10); W innym wypadku możesz namalować sprite z przemieszczeniem. Na przykład, tak: create: GMLsprite_offset_x = 10; sprite_offset_y = sprite_height - 10; draw: GMLdraw_sprite(sprite_index, image_index, x + sprite_offset_x, y + sprite_offset_y); 3. Myślę, że najprostsza decyzja - zapytać u gracza, jaki format on preferuje. P.S. Jaka jest odmiana słowa "sprite"? Czy to tak i będzie - sprite, sprita itp. ? 1.No chodziło mi o zmianę koloru w roomie,bo mam szarą i chce na czarną,żeby podczas gry była. 2.To trafiłeś,bo mi chodzi o to po prostu,żeby mi się właśnie origin sprita zmieniał na minus 10 od jego długości czyli te offsety a nie umiałem ogarnąć więc będe kombinować. 3.Pytanie ostatnio to chodziło mi nie tyle o ten czas w grze tylko o to jak to naprawdę jest w życiu czy np Amerykanie mają godzinę wieczorem tak ja my(Polacy) 23 na zegarkach czy mają 11.Czy coś takiego jak godzina 23 istnieje? Dlaczego pytam ? Dlatego,że zrobie np,że o godzinie 22 gaszą się wielkie światła w grze a jak ktoś nie będzie mieć takiego czasu na kompie to będzie lipa.Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 3. Dla GameMakera nie ma znaczenia, czy jest godzina 23:00, czy 11:00 PM, odczytuje to jednakowo (czyli current_hour dla obu przypadków wyniesie 23). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się