Skocz do zawartości

Przeniesienie objektu do innego pokoju


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym, że kiedy X zdobędzie Y, to Y zniknie oraz pojawi się w pokoju 2. Nie wiem czy to jest możliwe w game maker, ale jest mi to strasznie potrzebne. Ewentualnie żeby był zaszyfrowany plik, który ma zamieszczone informacje, a pokój 2 pobiera z tego pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz jedynie "przeniesc" obiekt z pokoju A do B, to wystarczy ze w pokoju B postawisz instancje tego obiektu. jesli zas chcesz przeniesc jakies zmienne tego obiektu do drugiego pokoju, to w evencie rom end zapisz zmienne w globalnym bufferze, zas w evencie room start tego obiektu odczytaj te zmienne. procesem tym nazywa se serializacje obiektu w celu zachowania jego informacji miedzy stanami gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz jedynie "przeniesc" obiekt z pokoju A do B, to wystarczy ze w pokoju B postawisz instancje tego obiektu. jesli zas chcesz przeniesc jakies zmienne tego obiektu do drugiego pokoju, to w evencie rom end zapisz zmienne w globalnym bufferze, zas w evencie room start tego obiektu odczytaj te zmienne. procesem tym nazywa se serializacje obiektu w celu zachowania jego informacji miedzy stanami gry.

 

A nie wystarczy zaznaczyć opcji Persistent w opcjach obiektu, wiem że może to nie jest jakiś pro sposób ale zawsze, dla początkującego użytkownika GM wystarczy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

persistent powoduje jeden powazny problem: gdy wejdziesz raz do rooma w ktorym jest obiekt typu persistent, bedzie on juz istnial na zawsze w grze, do czasu az go sam nie zniszczysz. czemu to problem? masz gre podzielona na menu i levele, gdzie w levelach skrzynia mialaby istniec w kazdym levelu z takimi samymi informacjami. teraz wchodzisz z menu do levelu pierwszego, nastepnie do drugiego, jednak w nim wychodzisz do menu. motyw jest taki, iz nasza skrzynia zostanie przeniesiona do menu, czego nie chcemy. persistent to najgorszy ficzur GMa, jest on totalnym bledem architektury i uzywany przysparza wiecej problemow, niz korzysci.

wychodze z zalozenia, ze lepiej zrobic cos odrobine bardziej skomplikowanego, ale dzialajacego bezblednie, nizeli isc na latwizne i potem spedzac dlugie godziny na szukaniu i naprawianiu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a zna ktoś jakiś przykład z zapisanie pliku tekstowego, który odczytuje room 2?

Chodzi o to, że np.

zycia=3

zdrowie=100

punkty=120

Załóżmy, że pierwszy room, w którym jest umieszczany bohater i zyskuje tam punkty, zdrowie itd. tworzy plik tekstowy, a room 2 odczytuje wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a zna ktoś jakiś przykład z zapisanie pliku tekstowego, który odczytuje room 2?

Chodzi o to, że np.

zycia=3

zdrowie=100

punkty=120

Załóżmy, że pierwszy room, w którym jest umieszczany bohater i zyskuje tam punkty, zdrowie itd. tworzy plik tekstowy, a room 2 odczytuje wartości.

 

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=29 Wystarczy zajrzeć do dokumentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wpierw wiedzieć czego szukać w tej dokumentacji.

Ale Mateusz ma rację, chodzi Ci o pliki ini, link który podesłał ma wszystko czego Ci trzeba.

Zapisz wartości przed zamknięciem rooma, odczytaj po otworzeniu nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...