Skocz do zawartości

tworzenie jednego naraz jednego objektu


pio_trek

Rekomendowane odpowiedzi

w tym kodzie mam zrobiona wyswietlanie nazwy, sprita i objektu odpowiedzialnego za draw amunicji

ale jest problem, te objekty tworza sie caly czas wiec mozna grac max 10 sek a pozniej klapa...... :(

wiem ze mozna zrobic na instance_activate_object i deactivate ale poprostu jpare dni zajmie mi przerabianie tego, bo praktycznie we wszystkich innych zeczach tez mam tak :(

 

if bron=1
{
sprite_index=s_pistol
instance_create(24,24,draww_pistoll);
instance_create(90,24,pistol_nammmme);
with draw_bazooka instance_destroy();
with bazuka_nammme instance_destroy();
with snipera_draw instance_destroy();
with napis_snipera instance_destroy();
with granat_draw instance_destroy();
with napis_granat instance_destroy();
with m4a1_draw instance_destroy();
with napis_m4a1 instance_destroy();
instance_create(224,80,draw_pistolll)
with draw_bazukaa instance_destroy();
with draw_sniperaa instance_destroy();
with draw_granatt instance_destroy();
with draw_sppeed instance_destroy();
}
if bron=2
{
sprite_index=s_bazooka
instance_create(24,24,draw_bazooka);
instance_create(135,27,bazuka_nammme);
with draww_pistoll instance_destroy();
with pistol_nammmme instance_destroy();
with snipera_draw instance_destroy();
with napis_snipera instance_destroy();
with granat_draw instance_destroy();
with napis_granat instance_destroy();
with m4a1_draw instance_destroy();
with napis_m4a1 instance_destroy();
instance_create(224,80,draw_bazukaa)
with draw_pistolll instance_destroy();
with draw_sniperaa instance_destroy();
with draw_granatt instance_destroy();
with draw_sppeed instance_destroy();
}
if bron=3
{
sprite_index=s_snipera
instance_create(24,24,snipera_draw);
instance_create(150,24,napis_snipera);
with draww_pistoll instance_destroy();
with pistol_nammmme instance_destroy();
with granat_draw instance_destroy();
with napis_granat instance_destroy();
with m4a1_draw instance_destroy();
with napis_m4a1 instance_destroy();
with draw_bazooka instance_destroy();
with bazuka_nammme instance_destroy();
instance_create(224,80,draw_sniperaa)
with draw_bazukaa instance_destroy();
with draw_pistolll instance_destroy();
with draw_granatt instance_destroy();
with draw_sppeed instance_destroy();
}
if bron=4
{
sprite_index=s_granatem
instance_create(24,24,granat_draw);
instance_create(70,26,napis_granat);
with draww_pistoll instance_destroy();
with pistol_nammmme instance_destroy();
with m4a1_draw instance_destroy();
with napis_m4a1 instance_destroy();
with snipera_draw instance_destroy();
with napis_snipera instance_destroy();
with draw_bazooka instance_destroy();
with bazuka_nammme instance_destroy();
instance_create(224,80,draw_granatt)
with draw_bazukaa instance_destroy();
with draw_sniperaa instance_destroy();
with draw_pistolll instance_destroy();
with draw_sppeed instance_destroy();
}
if bron=5
{
sprite_index=s_uzi
instance_create(24,24,m4a1_draw);
instance_create(135,26,napis_m4a1);
with draww_pistoll instance_destroy();
with pistol_nammmme instance_destroy();
with snipera_draw instance_destroy();
with napis_snipera instance_destroy();
with granat_draw instance_destroy();
with napis_granat instance_destroy();
with draw_bazooka instance_destroy();
with bazuka_nammme instance_destroy();
instance_create(224,80,draw_sppeed)
with draw_bazukaa instance_destroy();
with draw_sniperaa instance_destroy();
with draw_granatt instance_destroy();
with draw_pistolll instance_destroy();
}

 

//EDIT: zmiencie nazwe tematu bo mi sie popieprzylo cosik ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz script "sprawdz_bronie" i umieść w nim ten kod, a potem przy wyborze broni wpisujesz kodzik "sprawdz_bronie()"

lub

stwórz zmienną "wzial" i gdy weźmiesz lub wybierzesz broń to wstaw kod "wzial = true"

a potem

if (bron=1) && (wzial)
{
wzial = false;
sprite_index=s_pistol...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie to i mam nadzieje ze wyjdzie ;)

wielkie dzieki

 

//EDIT: wszystko dziala super tylko bronie pojawiaja sie jak kilkne strzal a nie natychmiast po zmianie :(

a ta zmiane zrobiona mam tak:

 

if mouse_check_button_pressed(mb_right)
  {
  bron+=1
  }
if bron=6 then bron=1

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{
if bron=1 then instance_create(x,y,o_naboj)
{
wzial = true
}
if bron=2 and global.ammo2>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj3)
  global.ammo2-=1
  wzial = true
  }
if bron=3 and global.ammo3>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj2)
  global.ammo3-=1
  wzial = true
  }
if bron=4 and global.ammo4>0
  {
  instance_create(x,y,o_granat)
  global.ammo4-=1
  wzial = true
  }
if bron=5 and global.ammo5>0
  {
  instance_create(x,y,o_pocisk_speed)
  global.ammo5-=1
  wzial = true
  }}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj pierwszego sposobu i przerób kod tak:

if mouse_check_button_pressed(mb_right)
  {
  bron+=1
  sprawdz_bronie();
  }
if bron=6 then bron=1

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{
if bron=1 then instance_create(x,y,o_naboj)
if bron=2 and global.ammo2>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj3)
  global.ammo2-=1
  }
if bron=3 and global.ammo3>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj2)
  global.ammo3-=1
  }
if bron=4 and global.ammo4>0
  {
  instance_create(x,y,o_granat)
  global.ammo4-=1
  }
if bron=5 and global.ammo5>0
  {
  instance_create(x,y,o_pocisk_speed)
  global.ammo5-=1
  }}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :)

masz miejsce w lozy dla pomocnych ;p

ktora bedzie tak dluga jak obietnice przedwyborcze :D

 

EDIT

jest zarabiscie :)

hula wszystko jak ta lala

 

EDIT2

jednak nie....

niewidac pierwszej broni i (po wlaczeniu) i gdy nadchodzi kolej po ostaniej to widac ostatnia w strzela pierwsza O_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if mouse_check_button_pressed(mb_right)
{
bron+=1
if bron=6 then bron=1
sprawdz_bronie();
}

if mouse_check_button_pressed(mb_left)
{
if bron=1 then instance_create(x,y,o_naboj)
if bron=2 and global.ammo2>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj3)
  global.ammo2-=1
  }
if bron=3 and global.ammo3>0
  {
  instance_create(x,y,o_naboj2)
  global.ammo3-=1
  }
if bron=4 and global.ammo4>0
  {
  instance_create(x,y,o_granat)
  global.ammo4-=1
  }
if bron=5 and global.ammo5>0
  {
  instance_create(x,y,o_pocisk_speed)
  global.ammo5-=1
  }}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...