Skocz do zawartości

XeAudiere, głośność, odległości, sraty taty


Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

No właśnie, wykorzystuję DLLa :psichix: i zwyczajnie chciałem uzależnić głośność dźwięku od odległości gracza względem jakiegoś obiektu.

W tym celu w stepie gracza

GML
volume=point_distance(x,y,kosciol.x,kosciol.y)

XmusicVolume(global.music,string(volume))

(global.music ładowany jest przez inny obiekt ofc) ale nic a nic to nie daje. Wiem, że z tego założenia wraz ze wzrostem odległości dźwięk stawałby się głośniejszy, ale po prostu próbowałem w jakikolwiek sposób uzależnić ww głośność dźwięku od odległości gracza. No ale dałem ciała. Co jest źle?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest XeAudiere, ale pewnie jest volume od 0 do 100, albo od 0 do 1. W takim wypadku musisz to trochę przekształcić ;)

 

Jeżeli założymy, że od 0 do 1(nie znam dokumentacji tego silnika) i jeżeli chcesz, żeby było słychać z odległości max np.: 100px:

GML
volume=1-(point_distance(x,y,kosciol.x,kosciol.y)/100); /*W większości silników w GM minusowe wartości traktuje jako 0 o ile jest od 0 do 1 :D

Jeżeli nie to sobie przerób odpowiednio, by w razie czego pozbyć się minusa, ale tyle to dasz radę zrobić;)*/

XmusicVolume(global.music,string(volume))

 

Jeżeli jest inna skala niż od 0 do 1 to też raczej dasz radę przerobić, bo chyba już czaisz o co coman ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skala volume i pitch jest znormalizowana, tj. 100% to 1.

jednego nie czaje - co tam robi przekazywanie volume jako stringa? nie pamietam, by tak bylo w DLLce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...