Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 25 Lutego 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No właśnie, wykorzystuję DLLa :psichix: i zwyczajnie chciałem uzależnić głośność dźwięku od odległości gracza względem jakiegoś obiektu. W tym celu w stepie gracza GML volume=point_distance(x,y,kosciol.x,kosciol.y) XmusicVolume(global.music,string(volume)) (global.music ładowany jest przez inny obiekt ofc) ale nic a nic to nie daje. Wiem, że z tego założenia wraz ze wzrostem odległości dźwięk stawałby się głośniejszy, ale po prostu próbowałem w jakikolwiek sposób uzależnić ww głośność dźwięku od odległości gracza. No ale dałem ciała. Co jest źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Nie wiem jak jest XeAudiere, ale pewnie jest volume od 0 do 100, albo od 0 do 1. W takim wypadku musisz to trochę przekształcić ;) Jeżeli założymy, że od 0 do 1(nie znam dokumentacji tego silnika) i jeżeli chcesz, żeby było słychać z odległości max np.: 100px: GML volume=1-(point_distance(x,y,kosciol.x,kosciol.y)/100); /*W większości silników w GM minusowe wartości traktuje jako 0 o ile jest od 0 do 1 :D Jeżeli nie to sobie przerób odpowiednio, by w razie czego pozbyć się minusa, ale tyle to dasz radę zrobić;)*/ XmusicVolume(global.music,string(volume)) Jeżeli jest inna skala niż od 0 do 1 to też raczej dasz radę przerobić, bo chyba już czaisz o co coman ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 mój borze mój borze, działa. Dzięki całym sercem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 skala volume i pitch jest znormalizowana, tj. 100% to 1. jednego nie czaje - co tam robi przekazywanie volume jako stringa? nie pamietam, by tak bylo w DLLce :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ja tylko skopiowałem od niego, bo nie znam tego silnika :) Też się zastanawiałem, ale nie znam silnika po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 po prostu próbowałem wszystkiego, a w akcie desperacji nawet stringa wyciągałem B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się